دبیر خانه استانهای مرز ی در ۵اسفند به محوریت دانشگاه پیام نور گلستان افتتاح میگردد

ه گزارش خبرنگار پایگاه خبری البرز گلستان دکتر ‘قربان شهریاری’ شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دبیرخانه

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و مسئولان ۱۶ استان مرزی کشور روز پنجم اسفند جاری در دانشگاه پیام نور استان گلستان افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در سال ‘اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی’ طی پیشنهاد این استان و مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور، دبیرخانه استان های مرزی در دانشگاه پیام نور تأسیس و مدیریت آن به دانشگاه پیام نور استان گلستان واگذار شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشترکات عمده بین شیعه و سنی در استان گلستان و وحدت و برادری مثال زدنی آنان، این دبیرخانه با هدف ایجاد پیوند محکم در میان پیروان این دو و مطالعه حوزه های استان های مرزی در خصوص ادیان و فرق و نیز تدوین و ابلاغ برنامه های اختصاصی برای اجرا در این استان ها ایجاد شد.

رییس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به این که کشور ما امروز با هجوم برنامه ریزی شده معنویت های وارداتی از سوی دشمنان مواجه است، تصریح کرد: فرقه های نوظهور یکی از پدیده های عصر جدید شناخته می شوند که گسترش فعالیت های آنان در سال های اخیر و اقدام به تشکیل مؤسسات آموزشی، فرهنگی و تبلیغی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت و شبکه های ماهواره ای برای تبلیغ مسلک خود، سبب نگرانی بسیار کارشناسان دینی و حتی مسئولان کشور شده است.

شهریاری با اعلام این که در سال های اخیر ترویج فرقه های نوظهور در بین جوانان افزایش یافته است، یادآور شد: فرقه های نوظهور برای تبلیغ تفکرات خود با بهره گیری از تمامی شگردهای تبلیغی، هنری و روان شناختی، برای تمامی مخاطبان در سطوح مختلف برنامه ویژه ای طراحی کرده اند، در همین راستا دانشگاه پیام نور به منظور روشنگری قشر دانشجو به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور در استان های مرزی کشور اقدام به تشکیل این دبیرخانه کرده است.

دبیر اجرایی دبیرخانه استان های مرزی در ادامه، به محورهای این همایش پرداخت و خاطرنشان کرد: بررسی چالش های دانشگاه پیام نور استان های مرزی در حوزه فرقه های نوظهور، بررسی مشکلات موجود در هر منطقه، استان و ارائه راهکارهای مناسب به دانشگاه برای رفع این مشکلات، شناسایی و احصاء ظرفیت های موجود در استان های مرزی برای ایجاد وحدت با محوریت دانشگاه پیام نور، برگزاری کارگاه های جریان شناسی فکری و تدوین راهکارهای ارتباط با در نظر گرفتن فرهنگ مذهبی و قومی هر منطقه از محورهای هم اندیشی پنجم اسفند است.

وی همچنین با معرفی چارت و ساختار سازمانی دبیرخانه استان های مرزی گفت: دکتر کریم نجفی برزگر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور به عنوان رییس و بنده نیز به عنوان دبیر اجرایی منصوب شده و رؤسا و معاونین فرهنگی دانشگاه پیام نور ۱۶ استان مرزی نیز به عنوان اعضای این دبیرخانه محسوب می شوند.

شهریاری با اعلام کمیته های فعال دبیرخانه استان های مرزی در دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: کمیته های علمی، امور استان ها، مالی و پشتیبانی و نیز روابط عمومی، چهار کمیته فعال این دبیرخانه هستند.

استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، هرمزگان و خوزستان ۱۶ استان مرزی کشور هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۱ ب.ظ

دیدگاه