رئیس بازرسی فنی شرکت گازاستان گلستان ازخطرناک آفرین بودن نصب آبگرمکن و سایر وسایل گاز سوزدرحمام و فضاهای محدود و بدون تهویه خبرداد

به گزارش البرز گلستان رئیس بازرسی فنی شرکت گازاستان گلستان گفت:نصب آبگرمکن و سایر وسایل گاز سوز  در حمام و فضاهای محدود و بدون تهویه خطرناک آفرین است

 مهندس ابوالفضل نرسی اذعان داشت: یکی از وسایل گاز سوزی که در طول سال  مورد استفاده قرارمی گیرد آب گرمکن است که نیاز است در نحوه نصب و روش استفاده از آن  بسیار دقت شود

 

وی افزود: آب گرمکن وسیله گاز سوزی است که  همانند سایر وسایل  بخودی خود هیچ خطری نداشته  و در واقع با هدف   راحتی  و آسایش خانواده  تامین می گردد و چنانچه اصول ایمنی  آن رعایت نشود می تواند خطر ساز و فاجعه آفرین باشد .

مهندس   نرسی  تصریح کرد:آبگرمکن اکسیژن موجود در فضای مسکونی را به سرعت مصرف  می کند و در صورتیکه تامین هوای کافی  نباشد و یا مسیر دودکش مسدود باشد ،کمبود اکسیژن درفضا منجر به سوخت ناقص آبگرمکن و تولید گازسمی co  می شود و خفگی افراد را بهمراه دارد.

وی ادامه داد:همواره بایستی برای دستگاههای گازسوز و خصوصاً  آبگرمکن   پیش بینی‌های لازم در رابطه با  نصب در فضای مناسب با امکان   ورود هوای تازه صورت گیرد و از نصب آبگرمکن بویژه دیواری درحمام ،سرویسهای بهداشتی و حتی آشپز خانه و منازل با متراژ پایین بدون دریچه تامین هوا  جداً خودداری شود.

نرسی افزود:همچنین لازم است دقت شود از نصب آبگرمکن دیواری در مغازه هایی که برای استراحت شبانه کارکنان استفاده می‌شود نیز خودداری گردد .

وی گفت: طبق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان ، حداقل قطر دودکش آبگرمکن  باید  ۱۵ سانتی متر بوده و لازم است  مصرف کنندگان بصورت دوره ای دودکش ها را بازدید نموده و از عدم گرفتگی مسیر آنها  اطمینان حاصل نمایند.

 

رئیس بازرسی فنی گاز گلستان اظهار داشت:درساختمان‌های کوچکتراز ۵۰  متر مربع بدلیل فضای محدود و در صورتیکه دریچه های تهویه وامکان ورود هوای تازه پیش بینی نشده باشد ، نصب آبگرمکن دیواری می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه