- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

بهرامی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان : تقویت و بهسازی نهاد خانواده ، از مهم‌ترین اهداف تاسیس مرکز مشاوره در نیروی انتظامی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه ۷۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره و دفاتر مددکاری کلانتری ها خبر داد و گفت: فرهنگ استفاده از مشاوره، ضرورت جامعه مدرن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “علی بهرامی” گفت: نیروی انتظامی در سال‌های اخیر با اتکا به رویکرد جامعه‌محوری و فعالیت‌های پیشگیرانه و استفاده از مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان‌ها، اقدامات گسترده ای جهت آسایش و بهداشت روانی خانواده ها انجام داده است.

وی به تاثیر مشاوره در زندگی انسان و اهمیت این موضوع در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: تقویت و بهسازی نهاد خانواده و پیشگیری اجتماعی از طریق جلب اعتماد عمومی مراجعان، از مهم‌ترین اهداف تاسیس مرکز مشاوره در نیروی انتظامی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان اظهار داشت : با وجود دغدغه های فردی و اجتماعی شهروندان و نیازی که جامعه خصوصا نسل جوان برای رو به رو شدن با ناهنجاری ها احساس می کند، توجه به مشاوره یک ضرورت است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: وجود مراکز مشاوره و حضور مشاوران با علم و فرهیخته در کلانتری و پاسگاه‌ها به عنوان یک راهبرد نرم در مراقبت از جامعه سالم و پیشگیری از بروز آسیب‌ها و کاهش جرایم با ارائه مهارت‌های زندگی ضروری است.

بهرامی با تاکید بر تقویت حوزه مشاوره و مددکاری، تصریح کرد:‌ یکی از اقدامات بسیار مفید و موثر کارشناسان مشاوره و مددکاری پلیس که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و موجب افزایش منزلت اجتماعی پلیس و اعتماد جامعه شده است، مصالحه بین افرادی است که به دلایل مختلف به این مراکز مراجعه کرده اند.

وی اظهار داشت: در راستای ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و تحقق اهداف جامعه محوری پلیس، خدمات مشاوره و مددکاری در کلانتری های استان در سال جاری از رشد چشمگیری به لحاظ کمی و کیفی برخوردار بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان به مراجعه ۳ هزار و ۶۸۱ شهروند گلستانی به مراکز و دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان اشاره کرد و گفت: ۷۹ درصد از پرونده های ارجاعی به این مراکز به مصالحه ختم شده است.

بهرامی در پایان یادآور شد: مراکز مشاوره و مددکاری پلیس درطول هفته به‌جز ایام تعطیل، ازساعت ۷ صبح الی ۱۸ و به‌صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان هستند.#

0 [1]
0 [1]