- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از طریق شورای فرهنگ عمومی بدنبال نامگذاری استان به عنوان «پایتخت فرهنگی اقوام هستیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از تلاش و مساعی اهالی رسانه استان گلستان و تشریح اهداف برپایی دهمین جشنواره پویا نمایی رضوی، گفت: تاکنون ٧١ فیلم و ١٢٣ فیلم نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۵٧ درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: داوری مرحله انتخاب بر عهده مسعود امامی، حامد شریفی و مهتا خوارزمی خواهد بود و فرخ یگانه، سعید توکلیان و علیرضا گلپایگانی به عنوان داوران مرحله نهایی انتخاب شده اند.

کشمیری با اشاره به تنوع و پراکندگی مناسب آثار ارسالی از اقصی نقاط کشور، ابراز داشت: انیمیشن های برگزیده دوره نهم و ۴ انیمیشن منتخب سینمایی کشوری به منظور بهره مندی دانش آموزان استان به عنوان برنامه جنبی از تاریخ ١٩ تا ٢١ آبان ماه در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی اکران خواهند شد.

این مدیر استانی با اشاره بر اینکه تا پایان ساعت اداری امروز مهلت ارسال آثار به اتمام می رسد، گفت: اختتامیه این رخداد فرهنگی و هنری در تاریخ ٢٢ آبان ماه در تالارفخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

در ادامه جلسه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تبریک فرارسیدن ١۴ آبان روز فرهنگ عمومی، ابراز داشت: در دوره جدید از فعالیت این شورا که بنده عهده دار دبیری آن هستم با بهره گیری از نظرات اهل خرد و اندیشه استان تحت هدایت ریاست معزز و فاضل شورا حضرت آیت اله نورمفیدی که خود از ذخایر فرهنگی کشور محسوب می شوند و حمایت های استاندار فرهنگ مدار مجموعه ای از طرح ها و برنامه ها را برای تقویت شورا آماده کرده ایم که یک به یک با تصویب و اهتمام اعضا به اجرا در خواهند آمد.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای نامگذاری استان به عنوان «پایتخت فرهنگی اقوام» ، خاطر نشان کرد: در سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع مطرح شد و از طریق شورای فرهنگ عمومی در حال پیگیری هستیم.

کشمیری اظهار کرد: به یمن سالروز فرهنگ عمومی نیز برنامه ویژه ای از سوی دبیرخانه استان به همین مناسبت برنامه ریزی شده است که در تاریخ ٢٠ آبان ماه همزمان با هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گردهمایی  هیات رییسه های شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به اهم اهداف و برنامه های پیش روی شورای فرهنگ عمومی استان در فصل تازه فعالیت ها، اشاره کرد و بیان کرد: تشکیل کارگروه های هماهنگی و برنامه ریزی، پژوهشی، شعار سال، شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، فرهنگ ایثار و شهادت و دیگر کارگروه های تخصصی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این نشست صمیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن اشاره به برگذاری بیش از ٣٠ برنامه فرهنگی و هنری در هفته کتاب و کتاب خوانی گلستان( ٢۴ آبان تا ١ آذر)، اظهار کرد: ویژه برنامه شهر شاد با کتاب در محوطه پارک شهر گرگان، برگزاری ویژه برنامه همدلی با کتابخوانی در بندرترکمن، همایش تجلیل از فعالان و خادمان نشر، برگزاری جشن دانایی در یکی از مدارس ابتدایی گرگان، برگزاری دورهمی کتاب خوانی، برپایی ویژه برنامه دنیای کتاب در کتاب فروشی سرزمین کتاب از جمله برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در گلستان است.

وی همچنین به دیدار با پبشکسوتان نویسنده استان و تجلیل از تها قلم، دیدار از کتابخانه های فعال کانون مساجد، جلسات رونمایی و نقد کتاب، برنامه کتاب گردی، ایستگاه کتاب در آزادشهر، یک لقمه کتاب در گالیکش، نشست و تجلیل از مربیان کتابخوانی باشگاه ها در گنبد، نشست کتاب خوان در علی آباد، کتابخوانی در فضای مجازی در رامیان، مسابقه داستان نویسی با موضوع کتاب در مینودشت، چهل شهر چهل نویسنده در کلاله به عنوان دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته اشاره کرد.

0 [1]
0 [1]