- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

سلیمانی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در تشریح برنامه های دهه وقف از برگزاری ۱۲۱ برنامه فرهنگی متنوع در استان خبرداد

به گزارش البرز گلستان نشست خبری سلیمانی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به مناسبت تشریح برنامه های دهه وقف در سالن اجتماعات اوقاف برگزار گردید . در این نشست سلیمانی اظهار کرد: در روز۱۵ ابان که روز وقف نامگذاری شده به نام روز وقف و رسانه نامگداری شده است

وی افزود برای این ایام برنامه های در ستاد و شهرستان با ۱۲۱ برنامه فرهنگی متنوع اجرا می گردد. و یکی از برنامه های اصلی تجلیل از خیرین وقف در سطح شهرستانها می باشد..

سلیمانی در ادامه گفت:همایش استانی وقف و هنر و رسانه تجلیل می گردد. و به صورت نمادین در ۸مدرسه زنگ انشا وقف نواخته می شودو مدیران وکارشناسان در زمینه وقف سخنانی نیز ایراد می کنند.

وی افزود: ۶محفل انس باقرآن کریم برگزار می گرد که از قاریان برتر بهره مند می شویم و تجلیل از چهره های قرانی انجام می شود.

مدیر کل اوقاف همچنین تاکید کرد : از برنامه های هفته وقف دیدار با نماینده ولی فقبه و استاندار و ائمه جمعه و فرمانداران انجام می شود.

وی افزود: افتتاحییه و کلنگ زنی در ۶بقاع متبرکه از  پروژه مهم این ایام می باشد .

سلیمانی همچنین اظهار کرد؛برگزاری تور رسانه ای در بازدیداز پروژه های عمرانی و یا در حال انجام می باشد با رویکرد اشتغال زائی  و ما در سامانه رسد سهمیه ما ۱۰۰ نفر بوده ولی اکنون ۴۰۰شغل ایجاد شده که مورد استقبال مدیران استانی قرار گرفت.

وی افزود:رویکرد جدید اوقاف بر بحث مشاغل دانش بنیان می باشذ که زمینه کسب و کار برای جوانان مهیا گردد

مدیر کل وقف همچنین از ۱۲۰ زمین در زمینه گیاهان دارویی و سایر کارها در حال امکان سنجی می باشیم تا جوانان بتوانند در کشت گیاهان داویی برای جوانان  اشتغال ایجاد می شود.

وی تصریح کرد:  از برنامه های شاخص اوقاف در دهه وقف حضور مدیران اوقاف در نمازهای جمعه می باشدو افتتاح نمایشگاه دهه وقف در امام زاده عبدالله که شامل خیمه معرفت و پاسخگویی به سوالات مردم و سایر موارد می باشد.

سلیمانی در ادامه خاطرنشانکرداز برنامه شوق تکریم نام برد که روسای اوقاف در مساجد جمعه حضور دارند و چهره به چهره به موضوعات وقف پاسخگو می باشند.

وی اظهار کرد:از ابتدای سال ۹۷ تعداد۵۷ وقف جدید داشته ایم که از طرف واقفان گلستانی با نیات واقفان انجام شده است.

مدیر کل اوقاف  سپس از آیین غبار روبی امام زادگان در این دهه با حضور مدیران وخانواده های شهدا خبرداد.

 

0 [1]
0 [1]