تردید عراقی ها نسبت به نیات کشورهای منطقه درباره داعش

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان’علی الشلاه’ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، به ویژه به ترکیه و قطر اشاره کرد و گفت که اگر آنها واقعا از حمایت داعش و دیگر گروههای تروریستی دست بکشند، کار این گروهها به سرعت تمام می شود.

وی افزود: آمریکا و متحدانش نمی خواهند داعش از بین برود، چرا که از این گروه به عنوان یک ‘مترسک’ در منطقه استفاده می کنند و این مساله هم به تقویت بیشتر داعش منجر می شود.

وی درباره آمریکا هم گفت که این کشور که با فشار ملت و دولت عراق مجبور شد، عراق را در سال ۲۰۱۱ ترک کند، بار دیگر قصد دارد، نظامیان خود را به هر ترتیب وارد کشور ما کند.

الشلاه تاکید کرد که ملت و دولت عراق این موضوع را کاملا درک کرده و ‘حیدر العبادی’ نخست وزیر هم برای راحت کردن خیال آمریکایی ها، اعلام کرد که بزودی کار ‘موصل’ را تمام خواهد کرد.

به گفته وی، پیروزی در جبهه عراق علیه داعش، تمام منطقه را تضمین خواهد کرد تا دیگر هر کسی به خود اجاز ندهد، علیه دولتهای مستقل منطقه توطئه چینی کند.

این فعال سیاسی عراق در خصوص ‘فتنه داعش’ نیز گفت که داعش یک گروه صرفا عراقی نیست، بلکه نتیجه یک تفکر افراطی است که غیر از خود همه را تکفیر می کند، بطوری که امروز می بینیم حتی اهل سنت را به دلیل مخالفت با دیدگاهایش، تکفیر کرده و علما و شیوخ عشایر را به قتل می رساند.

وی اضافه کرد که کشورهایی که داعش را تاسیس کردند، قصدشان تضعیف و نابودی کشورهای مستقل مانند عراق و سوریه بود، اما اکنون خودشان هم دریافته اند که داعش قصد خانه هایشان را کرده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه