- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

استاندار گلستان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر :ایجاد همیار پلیس برای مبارزه با مواد مخدرجهت آموزش خانواده هاو بستگان آسیب دیدگان لازم و ضروری است

استاندار گلستان با تاکید اینکه فرهنگ شادابی جامعه با فرهنگ سلامتی از مواد مخدر حاصل می شود،اظهار کرد:کارگروه های فرعی ۵ گانه شورای هماهنگی موتور محرکه شورا هستند و بایدموضوعات مرتبط را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش البرز گلستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، تصریح کرد: خود ارزیابی مسئولین یکی از اصول موفقیت در همه کارها است.

وی افزود: آمار یکپارچه و صحیح در مسیر مبارزه بسیار پراهمیت است،زیرا تنها با داشتن آمار دقیق می توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد ورزش است، یاد آور شد: ورزش سهم بزرگی در پیشگیری از اعتیاد دارد و در صورتی که مردم به فواید آن آشنا باشند می‌توانند خود را از این بلای خانمان سوز مصون سازند.

وی خطاب به فرمانداران با بیان اینکه از ظرفیت ایام هفته تربیت بدنی و ورزش جهت کاهش آسیب های اجمتماعی استفاده کنند،خاطر نشان کرد: همه باید در راستای ارتقا عملکرد تلاش کرده و گزارش اقدامات خود را ارائه و در مسیر پاک سازی جامعه از مواد مخدر بکوشند.

دکتر هاشمی استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه را تاثیرگذار دانست و گفت: تمام دستگاه ها و نهادها خصوصاً دانشگاه ها، آموزش و پرورش و صداو سیما ،اداره ورزش و جوانان و… باید با ایده های نو و برنامه های تاثیرگذار فرهنگی روش های نوین در آگاه سازی جامعه را به کار گیرند.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به ترور محیط بان گلستانی اشاره کرد و گفت: عاملان این حادثه کمتر از دو روز شناسایی و دستگیر شدند که این همکاری و هماهنگی خوب دستگاههای امنیتی استان را نشان می دهد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه عقب نشینی آمریکا از برجام باعث انزوای خود آن کشور در جهان شد،افزود: تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از برجام موجب تضعیف قدرت ایالات متحده و نفوذ آن در سراسر جهان شد.

وی با بیان اینکه طرح همیاران پلیس از جمله طرح هایی خوب نیروی انتظامی در کشور بود، خاطر نشان کرد: ایجاد همیار پلیس برای مبارزه با مواد مخدر نیز جهت آموزش خانواده هاو بستگان آسیب دیدگان لازم و ضروری است.

استاندار گلستان در پایان اشاره ای به سفر هیات تجاری استان  گلستان به استان منگستائو جمهوری قزاقستان داشت و تصریح کرد : تفاهم نامه ای در جهت بهره برداری موثر از پتانسیل ها و امکانات بالقوه تجاری- اقتصادی دو استان در زمینه های اقتصادی، بازرگانی،‌ گردشگری، کشاورزی، آبزی‌پروری و حمل و نقل بین دو استان به امضا رسید.

لازم به ذکر است در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فرماندار شهرستان گنبد و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند و اعضا پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

0 [1]
0 [1]