- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان ازعملیاتی شدن حذف دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان آبان در استان خبر داد

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستانحذف دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان آبان در استان عملیاتی می‌شودمدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: بیش از یک میلیون نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.به گزارش  البرز گلستان حسینی مدیرکل بیمه سلامت گلستان در همایش بیمه سلامت گفت:: بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این تعداد بیمه شده تحت پوشش ۶۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: از این رقم یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در روستا‌ها و شهر‌های زیر بیست هزار نفر استان ساکن هستند.

حسینی افزود: حدود ۱۷۰ هزار نفر تحت بیمه سلامت همگانی رایگان در شهر‌های استان ساکن هستند.

وی گفت: صندوق بیمه سلامت سایر اقشار بیش از ۵۰ هزار نفر از مدد جویان بهزیستی، بنیاد شهید، طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به تحت پوشش کارکنان دولت در بیمه سلامت گفت: کارکنان دولت در صندوق بیمه سلامت ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند.

حسینی گفت: سازمان بیمه سلامت استان برای خدمات رسانی به مردم با بیش از هزار موسسه درمانی قرارداد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به طرح ارجاع الکترونیک گفت: گلستان در این طرح پیشرو است و اولین استانی است که این طرح را در مرداد سال ۹۶ اجرا کرد.

وی ادامه داد: طرح ارجاع الکترونیک موجب می‌شود که بیماران از زمان و مکان مراجعه به پزشک مطلع شوند.

وی در پایان با اشاره به طرح حذف دفترچه‌های بیمه در استان گلستان گفت: این طرح دربیمارستان‌های دانشگاهی در گلستان آغاز شد و به تدریج تا پایان آبان ماه بصورت کلی عملیاتی می‌شود.

در پایان این همایش از برخی پزشکان گلستان به مناسبت هفته سلامت تجلیل شد.

0 [1]
0 [1]