- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس رحمتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ؛اجرای طرح های مقابله با کمبود آب شرب در سطح استان یکی از اولویت های  مهم و کلیدی است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در جلسه کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران گفت نتایج رعایت الزامات پدافند غیرعامل باعث تسهیل در امور مدیریت بحران است.

به گزارش البرز گلستان به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس محمدهادی رحمتی مدیرعامل آبفا گلستان در این جلسه که با حضور ارزیابان شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار گردید گفت در جلسه کمیته مدیریت بحران وپدافند غیرعامل اجرای طرح های مقابله با کمبود آب شرب در سطح استان یکی از اولویت های  مهم و کلیدی است .

مدیرعامل آبفا گلستان گفت: باید از مباحثی که در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وجود دارد بهره کافی ببریم تا بتوانیم از قدرت سازمانی بالا و نیز آمادگی کافی در حوادثی که ممکن است از سوی دشمن برای ما اتفاق بیافتد برخوردار باشیم .

وی افزود: نتایج ارزیابی متخصصان پدافند غیر عامل شرکت مهندسی عامل موثر در تقویت توانمندیها و حذف نقاط قابل بهبود، می باشد تا میزان خسارت‌های احتمالی به تاسیسات و زیرساخت‌ها به حداقل برسد.

در ادامه آقای مهندس زینلی از همکاران دفتر مدیریت بحران و  پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب  فاضلاب کشور ضمن بیان وضعیت تاسیسات و تجهیزات براساس اصول پدافندی تصریح کرد: هدف کارگروه اعزامی ارزیابی  برنامه های تدوین شده در سنجش آمادگی تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب در مواقع اضطراری ، شناسایی نقاط ضعف و قوت ، تحلیل عملکرد و جمع بندی و ارائه پیشنهادها جهت بهبود روش در اجرای فعالیتهای آتی شرکت می باشد .

زینلی افزود: باید با تجهیزات کامل آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشیم و با انجام مانورها می توان با پی بردن به نقاط قوت و ضعف آمادگی روبرو شدن با شرایط بحرانی را داشته باشیم و در زمان بحرانی خدمات رسانی به شهروندان خللی وارد نگردد

زینلی همچنین به تهیه برنامه اقدام در شرایط اضطراری (EAP) اشاره کرد و افزود: برنامه شرایط اضطراری برای همه تاسیسات باید تعریف شود و در موارد برجسته به صورت تابلو در محل تاسیسات نصب شود.

وی افزود : حفاظت فیزیکی، حفاظت بصری ؛ توجه به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه تجهیزات برق اضطراری ، ایجاد و تجهیز انبارهای اقلام ضروری و انبار مدیریت بحران آموزش  تیم واکنش سریع در ستاد و برگزاری مانور با حضور استان های معین و جانشین نیز در دستور کار قرار گیرد

زینلی ضمن تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل افزود با مشخص کردن سطوح بحران و برنامه ریزی های انجام شده با رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار HSE در این زمینه می توان به سطح آمادگی بیشتری در مواجهه با شرایط اضطرار دست یافت و توجه ویژه داشته باشید.

لازم به ذکر است آقایان مهندس محمد علی زینلی و مهندس روح الله توکلی در قالب تیم ارزیابی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر از  تاسیسات و تجهیزات شرکت به صورت میدانی بازید کردند

0 [1]
0 [1]