- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

سخنگوی بدر: شرایط برای عملیات بزرگ شیعه و سنی علیه داعش آماده است

به گزار ش پایگاه خبری البرز گلستان به گفته سخنگوی سازمان بدر، آزادی موصل پیش از پاکسازی مناطق اطراف این شهر بسیار دشوار است و در عین حال مناطقی آزاد خواهد شد که حتی داعش فکرش را هم نخواهد کرد.

النوری، در توضیح عملیات مشترک نیروهای مختلف عراقی افزود: برای ‘بستن دهان’ آن دست از نیروهای سیاسی که علیه الحشد الشعبی تحریک می کنند، پیشنهاد کردیم که نیروهای الحشد و ارتش کل منطقه را پاکسازی کرده و شهرهایی را که داعش در آن حضور دارد، محاصره کنند و برای پاکسازی شهر، نیروهای عشایری سنی وارد شوند، اما آنها این پیشنهاد را رد کردند و خواستار همراهی قوای دولتی و الحشد الشعبی با عشایر در ورود به شهرهای سنی نشین شدند.

وی در خصوص شیوه این عملیات هم گفت که با توجه به تجربیات موفق و مهمی که در عملیات مختلف در ‘آمرلی’، ‘جرف النصر'(جرف الصخر)، ‘جلولا’، ‘سعدیه’ و سایر مناطق کسب کرده ایم، این عملیات برنامه ریزی شده است.

کریم النوری، درباره برخورد آمریکایی ها با نبرد حساس پیش رو نیز تاکید کرد: آمریکایی ها قاعدتا از این موضوع خشنود نیستند و فکر می کنم شنیدن این خبر آنان را نگران کرده است.

از وی درباره دلایل نگرانی آمریکایی از عملیات نیروهای مسلح عراقی سووال شد که گفت: برای آمریکایی ها خیلی سخت است که نیروهای داخلی بتوانند بر داعش غلبه کرده و ریشه اش را از عراق بکنند. آنها گفته بودند که این جنگ ۳۰ سال طول می کشد و حالا مردم ما بدون کمک ارتش آمریکا، ریشه این گروه تروریستی را در کمتر از یک سال در عراق تمام می کنند.

0 [1]
-1 [1]