- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال توسط اداره کل بهزیستی گلستان

‍ ‍ آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال توسط اداره کل بهزیستی گلستان

به گزارش صبح گلستان /برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از جمله برنامه های سلامت محور سازمان بهزیستی می باشد که همه ساله از اول آبان ماه لغایت پایان آذر ماه بمنظور پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال توسط بهزیستی انجام می شود.
میرفندرسکی_جانشین و مشاور مدیرکل بهزیستی گلستان _در این باره گفت: با تشخیص بهنگام تنبلی چشم،از وقوع عیوب انکساری در کودکان پیشگیری می شود. وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۹۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در پایگاههای تحت نظارت بهزیستی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد، ۵ هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم بوده و در نهایت با معاینات دقیق تر، تعداد ۳۵۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال مبتلا به تنبلی چشم و عیوب انکساری تشخیص داده شدند. وی افزود: هزینه های تامین عینک و جراحی های چشم پزشکی کودکان دارای خانواده بی بضاعت و نیازمند توسط اداره کل بهزیستی گلستان تامین و پرداخت می شود.
میرفندرسکی افزود:اداره کل بهزیستی گلستان دارای ۱۴ پایگاه دائمی در اداره های بهزیستی شهرستانهای سراسر استان و ۶ پایگاه سیار برای انجام معاینات کودکانی که در طول برنامه به دلایل مختلف از خدمات مرتبط با ارزیابی و تشخیص باز مانده اند،می باشد.
وی تاکید کرد والدین محترم در طول دوره سنی ۳ تا ۶ سالگی کودک دلبند خود، انجام معاینات سنجش بینایی و عیوب انکساری را جدی گرفته و با حضور در پایگاههای بهزیستی تست های لازم را انجام دهند .

0 [1]
0 [1]