- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر سعید سالکی فوق تخصص جراحی قلب : جراحی نوین قلب باز بدون توقف قلب و ریه وترمیم دریچه قلب بجای تعویض با دریچه مصنوعی بسیار موفقت آمیز در استان

به گزارش گروه خبر البرز گلستان شاید کمتر کسی در استانهای شمالی و حتی کشور دچار عارضه قلبی شده باشد و اسم دکتر”سعید سالکی” فوق تخصص جراحی قلب و عروق به گوشش نرسیده باشد وی تاکنون بیش از چند هزار عمل جراحی قلب باز در بیمارستان‌های مختلف استانهای شمالی و تهران انجام داده است.

وی متولد ۱۳۴۵ اصالتا از شهرستان بابل در استان مازندران می‌باشد و فارغ التحصیل سال ۱۳۸۲ جراحی قلب در دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شهید رجایی است. وی از سال۸۲ جهت خدمت به بیمارستان امیرالمومنین(ع)شهرستان کردکوی آمد و به مدت ۱۲ سال در این بیمارستان  جراحی های بززگ و ماندگار  انجام داده است.

دکتر سالکی  به گفته اکثر همکارانش  دارای توانمندی و مهارت خاصی در جراحی قلب باز و ترمیم دریچه قلب می باشد که او را در اتاق های عمل بنام پنجه طلایی نام گذاشتند.

وی علاوه بر جراحی در زمینه یادگیری و ارتقا این علم تلاش زیادی کرده است که نمونه های بارز آن را بفور می شود مشاهده کرد.

جراحی نوین قلب باز بدون توقف قلب و ریه

سالکی در خصوص نحوه این نوع عمل جراحی افزود: قسمت اعظم عمل‎های جراحی قلب در دنیا و در کشور تا ۱۰ سال قبل به این صورت بود که در حین جراحی حرکات قلب و ریه متوقف می‎شد که یکی از بحرانی‎ترین و حساس‎ترین عمل روی قلب بود.

وی بیان داشت: در تکنیک جدید در حالیکه قلب و ریه به حرکت خود ادامه می‎دهند بیمار مورد عمل جراحی قلب قرار می‎گیرد این تکنیک پس از ابداع طرفداران زیادی پیدا کرده است و عوارض ناشی این عمل نیز کمتر است.

این فوق تخصص جراحی قلب و ریه در گلستان تصریح کرد: در این جراحی مرحله خطرناک عمل حذف می شودو ترس از  برگشتن حرکات وجود ندارد. در صورتی که در مراحل قبلی پس از اتمام کار با القای شوک قلبی حرکات قلب به حالت اولیه بر می گردید که در حقیقت خطرناکترین و بحرانی ترین مرحله عمل جراحی  در این مرحله می باشد.

ترمیم دریچه قلب بجای تعویض با دریچه مصنوعی

دکتر سالکی در زمینه نیز گفت:دریچه های مصنوعی قلب همیشه همراه با مشکلات و عواض برای بیماران می باشد و در روش جدیددریچه قلب بجای تعویض مورد ترمیم قرار گرفته و بیمار بادریچه طبیعی قلب خودبه زندگی ادامه می دهد

انجام برشهای جراحی  کوچک در محلهای غیر استانداردواستاندارد

این فوق تخصص جراحی در این مورد اظهار کرد:این روش بجای برش خط وسط قفسه سینه  می باشد ولی در روشهای جدید به عنوان مثال برای بعضی از بیمارها یا در افراد قلبی از برش در قسمت راست زیر قفسه سینه استفاده می شود.و توضییح اینکه این روش بیشتر بخاطر حاسیت بانوان انجام می گردد.

توصییه های قلبی دکتر سالکی

دکتر سعید سالکی فوق تخصص جراحی قلب افزود: کسانیکه در خانواده آنان سابقه بیماریهای قلبی وجود داشته باید در سنین پایین‌تر نسبت به بررسی و چکاپ قلبی حساس باشند و به پزشک مراجعه کنند.

وی استرس و فشار روحی را بسیار برای قلب خطرناک دانست و تاکید کرد: استرس و فشار روحی اثرات مخربی بر روی عروق کرونری قلب ایجاد می‌کند که همه باید به شدت از آن اجتناب کنند زیرا استرس و بیماریهای قلبی رابطه مستقیمی با هم دارند.

دکتر سالکی درمان بیماریهایی چون فشار خون، چربی خون و دیابت را بسیار در کاهش ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی موثر خواند و افزود: ترک مصرف سیگار، قلیان و نیز مواد مخدر نیز در سلامت قلب بسیار مهم است.

وی تغذیه سالم را نیز در پیشگیری از بیماریهای قلبی مهم ارزیابی کرد و گفت: مصرف غذاهای دریایی، کاهش مصرف گوشت قرمز، کاهش مصرف فست فودها و افزایش مصرف میوه و سبزیجات از جمله راهکارهای تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماریهای قلبی است.

وی اظهار داشت: شهروندان باید در رابطه با بیماریهای قلبی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند و باید از درمان‌های خانگی اجتناب ورزند.

[1]

 

[2]

 

 

0 [3]
0 [3]