- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

پیام مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان و دبیرشورای استاندارد به مناسبت روز جهانی استاندارد

پیام مدیرکل استاندارد گلستان و دبیرشورای استاندارد به مناسبت روز جهانی استاندارد

صبح گلستان مهندس  محمود فرمانی، مدیر کل استاندارد استان گلستان به مناسبت روز جهانی استاندارد سال ۲۰۱۸ پیامی را منتشر کرد.
متن پیام محمود فرمانی به شرح زیر می باشد:
تجربه های آدمی در طول سالیان تعریف سنت را به خود گرفته است.سنتهایی که گاهی در نهاد خود خرافه و گاهی واقعیت را به رخنمون می گذارند.اما این تجربه ها در بستر علم و عمل نمی توانند جایی را برای خرافه ها منظور کنند.یعنی بطور کلی در حوزه ی علم و بکارگیری آن برای تسهیل امور زندگانی آحاد مردم در روه کره ی زمین، می بایست آزمون و خطا بسیار کرد و در نهایت با عینک واقعیت به سمت حقیقت قدم برداشت .در این میانه،انقلاب های متعددی لازم است تا عرصه برای فعالیت های عالمانه ی آنانی که جهان را برای همگان زیباتر می خواهند باز شود .
انقلاب ها در بطن خود دارای یک هدف مشترک هستند و آنهم تغییراست.
تغییرات می تواند ما را از رکود و درجا زدن خلاصی دهند و باعث پیشرفت شوند.پیشرفتی که دانشمندان از آن به عنوان فرصتی طلایی یاد کرده و آنرا مغتنم می شمارند.
امروزه با حضور تکنولوژیهای نوین،سنت ها آرام آرام به سمت منطقی شدن و به روز شدن پیش می روند.سنت ها نیز در نهاد خود دارای پتانسیل های مثبتی هستند که می توان از آنها در جایگاه خود بهره برد.
و اما حضور در چهارمین انقلاب صنعتی و وجود پارامتر موثری به نام استاندارد چندین پیام را در خود به منصه ظهور گذاشته است:
الف)عبور از سد انقلاب صنعتی قبلی بصورت کامل و تجربه ورود به انقلاب صنعتی جدید

ب)الزام به ارتقاء سطح تکنولوژی به منظور همگام سازی کاربردی بودن استاندارد ها در سطوح بین المللی و کشوری
ج- الزام به اعتلای قوانین استاندارد کشور به منظور هماهنگ سازی استاندارد ایران با استاندارد دیگر کشورها
د- الزام به استاندارد سازی بومی در قالب پژوهش های مبتنی بر داده های تولید کالاو خدمات بومی به منظور تدوین استاندارد های فراگیر(پژوهش محوری)
ه- از آنجایی که انقلاب چهارم صنعتی، رخنمونی از سه انقلاب پیش از خود به علاوه تکنولوژی های نوین می باشد، استاندارد ها می توانند پلی مطمئن برای انتقال و به روز بودن این انقلاب ها باشند.در واقع استاندارد سازی انقلاب چهارم صنعتی در ایران و جهان،عملی متقابل را به منصه ظهور می رساند.
اداره کل استاندارد گلستان نیز ضمن گرامیداشت روز جهانی استاندارد مفتخر است که در سال حمایت از کالای ایرانی با همکاری و مشارکت همکاران گرانقدر، دستگاههای مرتبط و تولید کنندگان و در نهایت متصدیان فروش در بازار، استاندارد را به عنوان یک ضرورت و یک مطالبه اجتماعی در جامعه نهادینه کند.در طی دو سال گذشته اجرای کمپین “کالای استاندارد ایرانی میخرم” بیانگر اعتماد ما به زندگی استاندارد و استاندارد های زندگی است.
امید آنکه به قول مولانای جان “همه عقل و همه عشق و همه فرهنگ شویم”

[1]

0 [2]
0 [2]