- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

گوهری رادمدیر کل آموزش و پرورش گلستان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها : مدارس باید بستری برای رشد خلاقیت و پرورش ایده ها باشند

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها گفت: مدارس باید بستری برای رشد خلاقیت و پرورش ایده ها باشند.

به گزارش البرز گلستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان گلستان در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان گرگان صورت گرفت.

 احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در این گردهمایی گفت: همه باید به دنبال عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم و بر همین اساس دو برنامه تحولی را در این راستا باید با جدیت دنبال نماییم.

 وی از برنامه تحولی اداره و مدیریت آموزش و پرورش و تحول در محتوا و متن برنامه‌ها به عنوان دو سیاست کلی یاد نمود و گفت: تلاش ما باید پیاده سازی این برنامه ها در آموزش و پرورش باشد. گوهری راد افزود: سیاست‌های کلی که توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح می‌شود باید توسط مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها به یک گفتمان تبدیل شود و در جامعه به درستی تبیین گردد.

گوهری راد با بیان اینکه مدارس باید بستری برای رشد خلاقیت و پرورش ایده ها باشند، ادامه داد: بنده بسیار خوشحالم که در سال جاری بعضی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسط همکاران ما به نقد گذاشته شد و این نشان از فضای باز ابراز عقیده در آموزش و پرورش است.

 این مقام مسئول با اشاره به بعضی از رویکردهای آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آموزان باید در مدارس تمرین مهارت های زندگی را آموزش ببینند. وی با اشاره به تکالیف مهارت محور ادامه داد: بدون شک این تکالیف سبب آماده سازی دانش آموزان برای زندگی بهتر و آینده روشن تر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با توجه به استقرار پایه دوازدهم در آموزش و پرورش گفت: رشد و ارتقای رتبه کنکور، امسال مورد تاکید ماست زیرا کنکور در جامعه به عنوان یک معیار جهت ارزیابی فعالیت‌های ما شناخته می شود و همه  باید تلاش کنیم تا دانش آموزان در کنکور موفق شوند و رتبه کنکور استان گلستان ارتقاء یابد. وی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم تا استقرار پایه دوازدهم به درستی برای خانواده‌ها و اولیا تبیین شود. گوهری راد از مدیران خواست تا در ارتباط با کلاس دوازدهم و برنامه های کنکور جلسات توجیهی را برای خانواده‌ها برگزار نمایند.

احسان گوهری راد در این گردهمایی با ذکر حکمت هایی از نهج البلاغه همگان را توصیه به اخلاق مداری و حفظ حرمت همکاران و تکریم ارباب رجوع توصیه کرد. داشتن نگاه سیستمی و تیمی و نیز توجه به حساسیت های منطقه ای  در تصمیم‌گیری‌ها از دیگر مواردی بود که مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بر آنها تأکید نمود.

0 [1]
0 [1]