- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان از راه اندازی ۱۰ مرکز روزانه در شهرستانهای استان برای ارائه خدمات به سالمندان خبرداد

؛ مدیر کل بهزیستی استان گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب گفت: بر اساس سر شماری سال ۹۵ بیش از ۷ میلیون سالمند در کشور وجود داری که ۱۴۵ هزار نفر سهم استان از این آمار است.

ابراهیم غفاری با بیان اینکه جمعیت سالمندی ما در سالهای اخیر رو به افزایش است گفت: استان گیلان پیرترین و استان سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور هستند.

 وی افزود: حدود ۵ درصد از سالمندان استان نیازمند نگه داری یا مراجعه به مراکز نگه داری سالمندان هستند از این رو غیر از مراکز شبانه روزی موجود ۱۰ مرکز روزانه نیز در شهرستانهای استان برای ارائه خدمات به سالمندان راه اندازی کرده ایم.

وی ادامه داد: تلاش داریم در هر شهرستان نیز یک خانه فرزانگان راه اندازی کنید البته این مراکز در گرگان و بندر گز هم اکنون فعال است.

غفاری با بیان اینکه ما در بخشهای مختلف آموزشی، خدماتی به سالمندان خدمات ارائه میدهیم گفت: مراکز بهزیستی طرح مراقبت در منزل و نیز طرح ویزیت در منزل را در دست اجرا دارد.

 مدیر کل بهزیستی گلستان با بیان اینکه امار ناشنوایی و کم شنوایی در گلستان نسبت به نُرم کشور بالاتر است گفت: سازمان بهزیستی با همکاری بخش خصوصی اقدام به اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان کرد و در سال گذشته ۲۳ کودک ناشنوا تشخیص داده شدند و برای در یافت سمعک قوی و در سنین بالاتر برای کاشت حلزون معرفی میشوند.

وی اعلام کرد: بابت هر کودک کم شنوا هر ماه ۴۸۰ هزار تومان یارانه میدهیم تا خانواده ها بتوانند این عزیزان را به مراکز آموزشی ببرند

0 [1]
0 [1]