- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان خبرداد: در راستای ارتقاء خدمات و رفاه حال معلولین استفاده از اتوبوس شهری برای این قشر در گرگان رایگان شد

به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان گلستان، ابراهیم غفاری اظهار کرد: در راستای ارتقاء خدمات و رفاه حال معلولین، انجمن‌های معلولین تحت نظارت بهزیستی استان با همکاری سازمان حمل‌ونقل شهرداری گرگان استفاده از اتوبوس شهری را برای این قشر رایگان کردند.

وی افزود: در گرگان موضوع استفاده رایگان معلولین از اتوبوس‌های شهری در جلسات هیئت‌مدیره سازمان حمل‌ونقل شهرداری گرگان مطرح و تصویب شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: این افراد ازاین‌پس می‌توانند با به همراه داشتن کارت معلولیت خود از اتوبوس‌های شهری گرگان به‌صورت رایگان استفاده کنند.

غفاری گفت: با پیگیری‌های انجمن‌های معلولین و با همکاری شهرداری گرگان به‌تازگی سازمان حمل‌ونقل شهرداری گرگان اقدام به خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس مدرن شهری کرد که قابلیت استفاده برای معلولان را دارا بوده و مجهز به رمپ است.

به گفته وی، بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از هفت میلیون سالمند در کشور وجود داری که ۱۴۵ هزار نفر از این تعداد در استان گلستان حاضر هستند.

غفاری افزود: حدود ۵ درصد از سالمندان استان نیازمند نگه‌داری یا مراجعه به مراکز نگه‌داری سالمندان هستند ازاین‌رو غیر از مراکز شبانه‌روزی موجود ۱۰ مرکز روزانه نیز در شهرستان‌های استان برای ارائه خدمات به سالمندان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم در هر شهرستان نیز یک‌خانه فرزانگان راه‌اندازی شود، البته این مراکز در گرگان و بندر گز هم‌اکنون فعال است.

غفاری بابیان اینکه در بخش‌های مختلف آموزشی، خدماتی به سالمندان خدمات ارائه می‌شود گفت: مراکز بهزیستی طرح مراقبت در منزل و نیز طرح ویزیت در منزل را در دست اجرا دارند.

 مدیرکل بهزیستی گلستان بابیان اینکه آمار ناشنوایی و کم شنوایی در گلستان نسبت به نُرم کشور بالاتر است گفت: سازمان بهزیستی با همکاری بخش خصوصی اقدام به اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان کرد و در سال گذشته ۲۳ کودک ناشنوا تشخیص داده شدند و برای دریافت سمعک قوی و در سنین بالاتر برای کاشت حلزون معرفی می‌شوند.

وی اعلام کرد: بابت هر کودک کم‌شنوا هرماه ۴۸۰ هزار تومان یارانه می‌دهیم تا خانواده‌ها بتوانند آن‌ها را به مراکز آموزشی ببرند.

0 [1]
0 [1]