- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت الاسلام لیوانی رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان :ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در گرگان و ۸۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس به کمک خیری

گزارش پایگاه خبری البرز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمدقاسم لیوانی روز سه شنبه در جلسه هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان که با حضور اعضای مجمع برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان مجوز ساخت این دو بیمارستان را گرفته که نیاز است خیرین استان در ساخت آن مشارکت داشته باشند.

وی گفت: این بیمارستان ها هر یک نیاز به ۲۰ هکتار زمین دارد که در شهر گرگان مردم خوب شهر جلین در این راستا تلاش کردند و تاکنون ۱۲ هکتار زمین مورد نیاز را تأمین کرده اند اما نظر ما این است که زمینی به ابعاد ۲۰ هکتار در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وضعیت دانشکده های علوم پزشکی گفت: دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت فناوری نوین و دانشکده دندانپزشکی در گرگان وجود دارد و نیاز است که یک زمین و یا ساختمان برای فعالیت این دانشکده ها در نظر گرفته شود.

وی ساخت خوابگاه دانشجویی در گرگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر بتوانیم یک خوابگاه با ظرفیت ۵۰۰ نفر در گرگان ایجاد کنیم هزینه های دانشجویی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی نیاز به تجهیزات پزشکی را دائمی دانست و گفت: هر روز تجهیزات پزشکی مدرن تر و به روز تر وارد بازار می شود که در توان دانشگاه علوم پزشکی نیست که خود، این تجهیزات را با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی کشور تأمین کند.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی به دنبال خرید یک دستگاه ˈاندوسونوگرافیˈ با هزینه یک میلیارد تومانی است، افزود: به این دستگاه برای تشخیص سلول های سرطانی دستگاه گوارش به شدت نیاز است و بخشی از پول آن مهیا شده ولی نیاز است خیرین در این راستا ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام لیوانی در ادامه اعضای مجمع خیرین سلامت در استان گلستان را ۶۵ نفر ذکر و اضافه کرد: تاکنون یک هزار خیر نیز که در این زمینه تلاش می کنند، شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: شورای خیرین سلامت در شهر های مختلف استان تشکیل شده که عده ای عضو این شورا هستند و اعضای هیأت مدیره را انتخاب می کنند و کمک خیران به حساب هیأت مدیره در راستای سلامت شهرستان پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست، عملکرد خیرین سلامت در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروزه در دنیا و حتی در کشورهای توسعه یافته، مجموعه نیازمندی های حوزه سلامت به عنوان یک آسیب مطرح است و دولت ها به تنهایی قادر به تأمین سلامت مردم نیستند لذا استفاده از توان خیرین بسیار ضروری است.

دکتر تقی ریاحی با بیان این که استفاده از ظرفیت خیرین منجر به حل مباحث اساسی و مهم خواهد شد گفت: عملکرد خوب خیرین سلامت منجر به دستاوردهای مهمی در عرصه سلامت شده است.

وی با اشاره کلی به نیازهای دانشگاه در حوزه آموزشی، درمان و بهداشت خواستار مشارکت بیشتر خیرین در حوزه سلامت شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات خیرخواهانه خیرین استان در حوزه سلامت ارائه شد و همچنین معاون دانشجویی وفرهنگی و نمایندگان معاونت توسعه و بهداشت دانشگاه، به بیان نیازهای حوزه خود که محتاج کمک خیرین است، پرداختند.

در این جلسه مریم آسیابان به عنوان نائب رئیس مجمع خیرین سلامت استان گلستان انتخاب شد.

0 [1]
-1 [1]