قوانلورئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:امروز مشکل احتکار در منازل می باشد نه در انبارها/ آمارمصرف رب و روغن در استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده

قوانلورئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:امروز مشکل احتکار در منازل می باشد نه در انبارها/ آمارمصرف رب و روغن در استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده

البرز گلستان مهندس حسینقلی قوانلورئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان  صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد:تاثیر رسانه ها ذر جو عمومی جامعه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ۲۸درصد صادرات رب از استان انجام می شود تصریح کرد: آمارمصرف رب و روغن در گلستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، و تا یک ماه گذشته با مشکل احتکار کالا در انبارها مواجه بودیم و امروز مشکل احتکار در منازل می باشد

قوانلو تاکید کرد:میزان صادرات گلستان از گمرکات در ۶ ماهه نخست نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش و مبلغ میزان صادرات استان از ۸۶ میلیون دلار در سال گذشته به ۱۳۶ میلیون دلار رسید.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش بازارهای صادراتی استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۲ میلیارد دلار کالا به کشورهای هدف صادر شده که عراق، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان بازارهای اصلی صادرات گلستان بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افزایش قیمت ارز و اقتصادی بودن صادرات توانستیم بازارهای جدید صادراتی داشته باشیم و به بلغارستان، رومانی، قطر، لهستان، بحرین، فلیپین و عمان کالا صادر کنیم.

وی به اقلام مهم صادراتی استان هم اشاره و اضافه کرد: پنیر، میله گرد و رب مهم ترین اقلام صادراتی استان بوده اند.

قوانلو با بیان این که از ابتدای سال ۹ میلیون دلار رب از گلستان صادر شده است، تصریح کرد: مشکلی در تولید رب در استان نداریم و هم اکنون ۱۰ هزار تن رب گوجه فرنگی فله در کارخانه های گلستان موجود است.

وی از آغاز طرح توزیع رب و روغن نباتی تنظیم بازار در گلستان خبر داد و گفت: از روز گذشته (دوشنبه) توزیع این دو قلم کالا آغاز شده است.

قوانلو بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم رب گوجه فرنگی در بازار استن ۹ هزار تومان است اما رب تنظیم بازار ب قیمت ۶ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می شود.

وی همچنین خبر احتکار رب در کارخانه های گلستان را تکذیب کرد و گفت: این که پنج هزار تن رب در کارخانه ای موجود باشد به معنای احتکار نیست.

قوانلو به نقدهای موجود در خصوص کنترل بازار و نبود نظارت های کافی هم اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۲۸۲ میلیارد تومان پرونده را به تعزیرات فرستاده ایم و این امر گویای وجود نظارت در بازار است.

وی با بیان این که ۷۵ بازرس سازمان صنعت و معدن و ۱۳۰ بازرس اصناف و همچنین ۴۰۰ بازرس افتخاری بر بازار گلستان نظارت دارند، گفت: توان ما بیشتر از این نیست و مردم هم ناظران ما باشند و شکایت ها را به ما اعلام کنند ماهم قول می دهیم به سرعت رسیدگی کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه