با حضور بیش از ۴۰ تن از مسئولین و کارشناسان ، دیسکاشن( بررسی ) هواشناسی کشاورزی در استان گلستان برگزار شد

با حضور بیش از ۴۰ تن از مسئولین و کارشناسان ، دیسکاشن هواشناسی کشاورزی در استان گلستان برگزار شد.

دیسکاشن هواشناسی کشاورزی ستادی استان گلستان با حضور مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش کشور ، نوربخش داداشی مدیر کل استان و معاونین و مسئولین ایستگاههای استان و تعدادی از مدیران و دیگر کارشناسان جهاد کشاورزی استان ظهر امروز ۸/۷/۹۷ در محل سالن کنفرانس هواشناسی گلستان برگزار شد.
به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی هواشناسی گلستان، در این نشست که پس از پایان نوبت صبح دوره آموزشی ” تحلیل داده های هواشناسی و کاربرد آن در کشاورزی ” برگزار شد ، طبق روال قبل ابتدا سمیه ملاحی کارشناس پیش بینی به تحلیل آخرین نقشه و الگوهای هواشناسی پرداخت و وضعیتی از آب و هوای استان را طی روزهای آینده تشریح نمود و سپس کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به شرایط جوی روزهای آتی توصیه های لازم را در بخش های زراعی ، پنبه ، باغبانی ، دامداری ، شیلات ، زنبورداری و… ارائه نمودند.
در ادامه داداشی مدیر کل استان ضمن خیر مقدم به مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش کشورو دیگر مدعوین به تشریح فعالیت های کمیته هواشناسی کشاورزی استان گلستان پرداخت.
حقیقت مدیر کل شبکه پایش کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت: دیسکاشن هواشناسی کشاورزی در استان گلستان دارای قدمت قریب به سه دهه است و از سالها پیش بصورت منظم برگزار میشود بطوریکه در اغلب تشست های اینچنینی از استان گلستان به عنوان نمونه یاد میشود و بازخوردهای کاربرد اطلاعات هواشناسی در بخش کشاورزی قابل توجه بوده و مستندات ارسالی از استان موید این موضوع است و حضور بیش از ۴۰ تن از کارشناسان فعالان بخش های مختلف کشاورزی در این دیسکاشن یک رکورد محسوب میشود.
وی افزود : با توجه به مستندات سازمان جهانی هواشناسی ، تفسیر و تحلیل داده های مختلف هواشناسی جهت کاربرد در بخش کشاورزی به عهده کارشناسان هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی بوده و توصیه های لازم با توجه به تفسیر و تحلیل باید توسط کارشناسان جهاد کشاورزی ارائه گردد.
در پایان این نشست پرسش و پاسخ های مربوط به هواشناسی کشاورزی توسط حاضرین در جلسه مطرح و پاسخ های لازم توسط مدیر کل شبکه پایش کشور ارائه گردید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۱ ب.ظ

دیدگاه