- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

عبدوس مدیر کل محیط زیست استان گلستان: بیشتر آلایندگی ها در استان مربوط به کشتارگاهها می باشد

به گزارش البرز گلستات عبدوس میر کل محیط زیست استان گلستان امروز ظهر با حضور خبرنگاران استان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید در این نشست عبدوس گفت : در تمام کشور یک نقطه پناسیل استیحصال ید معادن ذخائر زیر زمینی  وجود دارد و آنهم در استان گلستان می باشد.

وی افزود: ۱۰ سال از آغاز فعالیت اولین واحد فرآوری ید می گذرد و در سالهای اول آلودگی با رنج بالا در محیط زیست بوده و بعنوان آلاینده مطرح بوده است.

مدیر کل محیط زیست گلستان در ادامه گفت:بعد از پایان برنامه چهارم این واحد آلودگی را کاهش  داد و در سال۹۵ واحد دیگری نیز  مجوز گرفته  و این کارخانه در کنار این واحد آماده بهره برداریاست.

وی گفت: کمیته عوارض آلایندگی داریم و هیچکس به تنهایی تصمییم گیرنده نیست و نماینده بازرسی استان نیز حضور دارند و در این کمیته تصمییم  گرفته می شودبحث آلایندگی حل شود یا واحد آلاینده به مراحع معرفی و یا مهلت داده می شود.

عبدوس سپس گفت: استان گلستان صنعتی نیست و بیشتر کشاورزی و گردشگری است ضمن آنکه آلایندگی کمتری در استان است و بیشتر آلایندگی در بین کشتارگاهها  بدلیل عدم تصویه خانه ها می باشد  ضمن آنکه مشکل کشتارگاهها در نزدیکی واحد های مسکونی حل شده است.

 

 

0 [1]
0 [1]