- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب کشور در گرگان: یکی از ماموریت های روشن. آشکار و صریح امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب کشور در گرگان:

یکی از ماموریت های آشکار و صریح حضرت امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود / مطالبه گری حجاب از وظایف دینی و ضروری جامعه اسلامی است / مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی اجتماعی از وظایف بنیاد عفاف و حجاب است

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب کشور در گرگان گفت: یکی از ماموریت های روشن. آشکار و صریح امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان, حجه الاسلام و المسلمین اختری در جمع نخبگان و فعالان بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان در سالن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام بشهادت رسیدن امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: باید در این ایام رسالتها, ماموریتها و اهدافی که امام حسین (ع) و یارانش به دنبال آن بوده و جانشان را در راه اسلام و قرآن فدا کردند, محقق کرده و جامه عمل بپوشانیم.

وی با تاکید براینکه از ماموریتهای روشن و آشکار آن حضرت تاکید و عمل به مساله امر به معروف و نهی از منکر بود تصریح کرد: آن حضرت فرموده است قیام و حرکت من برای اصلاح امور امت جدم و قیام برای امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه امروز انجام این فریضه الهی را فراموش کرده ایم اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در آن دوران فرموده بود زمانی می رسد که مشکلات زیاد شده و منکرات معروف جلوه داده خواهد شد و امروز آن فرموده پیامبر (ص) قابل لمس و مشاهده می باشد.

حجه الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اینگونه فرصتها برای تخریب بنیان خانواده های امت اسلامی است افزود: امروز تلاش انواع کانال های ماهواره ایی. سایتها و فضای مجازی ترویج بی حجابی و بد حجابی است و ما باید در برابر هجمه های آنان با همان روش خودشان مقابله نماییم.

وی با تاکید براینکه حجاب از امور مقدس و ضروری جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: رعایت حجاب فقط مختص بانوان نیست بلکه همه جامعه اسلامی اعم از زن و مرد جامعه مخاطب خداوند متعال هستند.

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب کشور یکی از پایه های فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مساله حجاب عنوان کرد و افزود: مقابله با بی حجابی. بد حجابی و جلوگیری از مجموعه رفتارهای هنجارشکن از اهداف مهم این بنیاد است.

حجه الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه برای حفظ حجاب مردم محجبه و تاثیگذاری بیشتر آن حیا و عفت را نیز به مساله حجاب افزوده شده است گفت: فعالیت بنیاد عفاف و حجاب فعالیتی فرهنگی. اخلاقی. اجتماعی و تبلیغی است که لازم است در این موارد به رشد بالایی برسیم تا این امر مهم در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود از کمبود تیراژ کتابهای ترویج عفاف و حجاب در کشور انتقاد کرد و گفت: اگر کتابی در کشور حتی ۱۰۰ هزار تیراژ هم داشته باشد بازهم جوابگوی ۸۰ میلیون نفر نیست و عدم توجه به این مساله کاملا مشهود است.

حجه الاسلام اختری با بیان اینکه امروز امامان جمعه باید در سخنان خود به مساله حجاب. شرابخواری و بی نمازی توجه ویژه داشته باشند گفت: ما مسؤلیت و رسالت خویش را فراموش کرده ایم و از مهم ترین اهداف ما باید این باشد که قدرت مطالبه گری را نزد مردم و جامعه بوجود بیاوریم.

وی افزود: همانطور که مجالس عزاداری ثواب و اجر اخروی دارد مجالس عفاف و حجاب نیز که باعث هدایت و روشنگری جامعه می شود از الطاف خداوند متعال بی بهره نمی ماند.

در ابتدای این نشست نیز حجه الاسلام دیلم دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان ضمن ارایه گزارش و اقدامات صورت گرفته توسط این بنیاد در گلستان گفت: حجاب و عفاف موضوع محوری و اصلی تحکیم بنیان خانواده و جامعه اسلامی است که امروز مسیر مبارزه دشمن به این سو تغییر یافته است.

وی گفت: باید با ارایه راهکارهای مناسب و تحکیم فرهنگ ناب اسلامی حجاب و عفاف را در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه کنیم تا در برابر هجمه های دشمن مقابله نماییم.

گفتنی است در این نشست همچنین فعالان و نخبگان عفاف و حجاب استان نیز به بیان نقطه نظرات و ارائه راهکارها و پیشنهادات خود در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداختند.

0 [1]
0 [1]