فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان : باید همه دستگاه ها و مسئولان دستگاه ها در راستای تحقق آرمان های انقلاب تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان حجت الاسلام والمسلمین ‘علی اصغر فضیلت’ چهارشنبه شب در اولین نشست خبری خود، بعد از انتصابش افزود: اگر این خصیصه از رسانه‎ ها و خبرنگاران سلب شود، رسالت خبرنگار خدشه‎ دار شده و چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: پاسخگویی مسوولان و مدیران در قبال مردم، از وظایف آنان و مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است و در همین راستا و از منظر وظیفه، خود را مکلف می ‎دانم در برابر خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم، پاسخگو باشم.

وی افزود: هر کسی به عنوان مسوول، پاسخگو است و پاسخگویی به مردم در زمره تامین حداقل های حقوق مردم است که وظیفه داریم این موضوع را به طور جدی در نظر داشته و به رسانه ها پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: مسوول کسی است که همیشه مورد سئوال است و برای انجام فعالیت‎ هایش در قبال مسوولیت و بودجه ‎ای که در اختیارش قرار گرفته باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ما با سایر انقلاب ها دارای ماهیتی متفاوت می باشد، اظهار کرد: ماهیت انقلاب اسلامی، ماهیت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی است.

وی با بیان این که بزرگترین فرصت و شاخصه برای انقلاب اسلامی، شاخصه جمهوریت و اسلامیت است، ادامه داد: باید با تمام توان این دو خصلت را پاسداری و محافظت کنیم، که در غیر این صورت این دو فرصت تبدیل به بزرگترین تهدید خواهد شد.

فضیلت تصریح کرد: باید همه دستگاه ها و مسئولان دستگاه ها در راستای تحقق آرمان های انقلاب تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین خطر، کمرنگ شدن جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: ما دستگاه ها موظف هستیم در راستای ارائه عملکرد قابل دفاع و شرحی که قانونگذار مشخص کرده در راستای هر چه پر رنگ تر شدن این دو ویژگی گام برداریم.

فضیلت با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ابتدای مسوولیتش از هفت ماه پیش تاکنون گفت: ساماندهی انجمن های فرهنگی و هنری از نخستین گام های برداشته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ساماندهی را امری مستمر دانست و افزود: بین انجمن ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی فاصله ایجاد شده بود، که باید کاری کنیم تا در یک تلاش همه جانبه و همه گیر و گسترده این فاصله کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: احیای ۱۱ کمیته فرهنگی و هنری، برپایی شورای سیاستگذاری تالار فخرالدین اسعدگرگانی، تدوین شیوه نامه ها برای اجراهای موسیقی و انجمن های ادبی استان و جشنواره مطبوعات، برگزاری جشنواره پویانمایی رضوی و اضافه شدن جشنواره بازی های رایانه ای به آن و تشکیل اتاق فکر از اقدامات انجام شده مدیریت جدید است.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری، گفت: زمان برگزاری نمایشگاه بر عهده استان ها نیست و بر عهده تهران است.

فضیلت افزود: تاریخ اعلام شده از سوی تهران با سفر هیات دولت به استان در نقطه تداخل قرار گرفت و به دلیل برگزاری برخی از برنامه های رییس جمهور در مصلی شرایط برپایی نمایشگاه در مصلی فراهم نشد.

وی ادامه داد: با رایزنی و پیگیری های انجام شده نمایشگاه کتاب استان در اواخر بهار سال ۹۴ برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت تالار مرکزی گرگان در تپه محله امام رضا (ع) گفت: از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه، ۵۰ درصد آن برابر با ۶۰میلیارد ریال صرف تثبیت خاک شده است.

وی با بیان این که با این هزینه گزاف، این پروژه تنها ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: براساس پیگیری های صورت گرفته مقرر شد تا سال ۹۶اعتبار مربوطه تخصیص یابد.

به گفته فضیلت، این تالار دارای دو سالن ۸۰۰ و ۴۰۰ نفری است، در صورتی که استان نیازمند سالن دو هزار نفری می باشد.

وی در ادامه از ارسال نظرات دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی برای تدوین سند جامع فرهنگی استان تا ۱۰ روز آینده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در این سند فرهنگی، اطلاعات مربوط به هر دستگاه فرهنگی گنجانده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با نقد به ساختار شورای فرهنگ عمومی، اضافه کرد: کم بودن تعداد حقیقی اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به حقوقی یکی از ایرادات شورای فرهنگ عمومی است.

وی تعداد پروژه های استانی این اداره کل را ۱۴ پروژه برشمرد و افزود: دو پروژه احداث کتابخانه در شهر انبارالوم و مراوه تپه در حال اجرا و مابقی پروژه نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

فضیلت از بدهی چهار هزار و ۴۰۰ میلیون ریالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به افراد حقیقی و حقوقی خبر داد و اظهار کرد: با استفاده از بخشی از اعتبارات تخصیصی تا کنون ۶۰ درصد بدهی پرداخت شده است.

وی به حمایت از مطبوعات در برنامه های کاری خود تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی استان و نبود صنایع بزرگ برای ایجاد رونق در چرخه اقتصادی، حمایت از مطبوعات قدری دشوارتر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان ساماندهی آگهی دستگاه های اجرایی را راه حلی برای حمایت از مطبوعات محلی دانست و خاطرنشان کرد: منابع حداقلی ما برای حمایت مالی از رسانه ها، آگهی های مناقصه، مزایده و رپرتاژ است از این رو انتظار می رود تا دستگاه های اجرایی برای حمایت از نشریات، این موضوع را به اداره کل ارشاد واگذار کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه