مهندس فرمانی مدیر کل استاندارد گلستان از پلمب ۸۷ دستگاه تجهیزات بازی شهربازی ها در ۵ ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد.

پلمب ۸۷ دستگاه تجهیزات غیر استاندارد شهربازیها در استان گلستان

به گزارش البرز گلستان مدیر کل استاندارد گلستان از پلمب ۸۷ دستگاه تجهیزات بازی شهربازی ها در ۵ ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد.
محمود فرمانی گفت: به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان از تجهیزات شهر بازی ها درپنج ماه اول سال جاری از ۲۶۳ تجهیز بازی مستقر در ۶۵ شهربازی در سطح  استان، ۵۶۸ مورد  بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده صورت گرفته است.
وی افزود: در این بازرسی های بعمل آمده، ۸۷ وسیله بازی غیراستاندارد شناسایی و پلمب  و۷۲ مورد تجهیزات غیر استاندارد شهربازی و زمین بازی جمع آوری شد.
مدیر کل استاندارد گلستان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، عنوان کرد: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.
دبیرشورای استاندارد گلستان با بیان اینکه افزایش ایمنی تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها نیازمند همکاری بیشتر مسئولان ذیربط است،خاطر نشان کرد:از مسئولین و ارگان‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها خواستاریم که به این موضوع توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات لازم را این خصوص به‌عمل آورند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بهره برداران و مالکین می بایست تصویری از گواهینامه صادر شده برای آن تجهیز را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب نمایند.
گفتنی است هر ساله حوادث ناگواری برای استفاده کنندگان از وسایل و تجهیزات بازی غیر استاندارد که عمدتا کودکان می باشند، اتفاق می افتد. لذا تجهیزات بازی مستقر در زمین های بازی و مهدکودک ها توسط شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری اعلام شده است و مطابق با قوانین و مقررات، استفاده از تجهیزات فاقد تاییدیه ایمنی توسط مالکان یا بهره برداران ممنوع می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه