- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان  گلستان ازبرگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با مهلت ارسال تا ۲۵شهریور خبر داد

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان  گلستان ازبرگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با مهلت ارسال تا ۲۵شهریور خبر داد

به گزارش البرز گلستان نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گوییبا عنوان  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان با حضور حسینی معاون فرهنگی در سالن اجتماعات کانون با حضور اصحاب رسانه استان برگزار گردید.

وی ویژگیهای  محورهای موضوعی این جشنواره را دنیای مدرن و عصر ازتباطات و حیات قصه ها و قصه گویی و تجربه اجتماعی وروابط انسانی و قصه گویی رسانه و مهارتهای زندگی و قصه گوییو تنوع و تبادل فرهنگی نام برد.

معاون فرهنگی کانون در ادامه گفت:رسانه ها می توانند در پشش دادن توسعه فرهنگی جامعه تاثیر گذار باشد وحضور شما در این جشنواره می تواند باعث شور ونشاط شود.

وی افزود کانون با ۲۸کانون در سطح استان با روش خلاقانه براساس نیاز مراکز کودکان برنامه ریزی می شود. و قصه گویی از جمله مارتهای فعال و جذاب می باشد

حسینی گفت: دنای قصه دنیای دانایی و روشنایی است  فقط قصه گو می باشد که دنیای رنگارنگ و زیبا را خلق کند..

معاون فرهنگی در ادامه گفت ما بدنبال انتقال این فرهنگها و تجربه ها می باشیم.

وی گفت : هدف توسعه و فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار می باشد و شعار امسال خوب زندگی کردن تمرین می خواهد

حسینی گفت:درسه بخش عموم  تخصصی و عمومی و عمومی می باشد و در ۴مرحله استانی و منطقه ای و ملی و بین المللی برگزار می شود. که از هر استان ۵ نفر به منطقه و ۵ نفر از منطقه ای وملی راه پیدا می کنند.

وی گفت : شرکت کنندگان در بخش ملی دختران و پسران از سن ۱۴ الی ۱۸ و زنان ومردان از ۱۸ سال به بالاو مادر بزرگها وپدر بزرگها می باشد..

انتخاب قصه

وی گفت :باید درراستای محورهای جشنواره و توانایی در حضور مخاطبان و خلاقیت و نواوری در اجرا و پرداخت قصه از شاخصه های داوری می باشد.

حسینی گفت: در راستای آشنایی بافن قصه گویی اموزش نیز برگزار می شود ضمن انکه بخشی با نام فیلم های ۹۰ثانیه ای بصورت فیلم انجام می شود که بخش جدید می باشد که راه را برای علافه مندان باز کرده که باید روایت مستند و پند آموز قصه گویان باشد.

 

وی شیوه های قصه گویی زا به صورت خلاق و سنتی نام برد که قصه گویی خلاق با استفاده از ابزار و امککانات و دیداری و شنیداری می باشد و بخش قصه گویی سنتی  یا کلاسیک ششامل قصه گویی  به شیوه روایت گری بدون ابزار می باشد.

معاون اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مهلت ارسال آثار را تا ۲۵ شهریور ۹۷ و اعلام نتیجه در ۵مهر ۹۷ و مهلت ارسال اصل مقالات پذیرفته شده ۵آبان ۹۷ اعلام کرد.

وی اظهار کرد جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت www.kanoonfest.ir مراجعه نمایند

 

 

0 [1]
0 [1]