مهندس گلدی زاده مدیرکل تعاون روستایی گلستان: از افزایش تولید ۳۰ درصدی دانه های روغنی آفتابگردان و پنبه توسط کشاورزان استان در مقایسه باسال قبل خبرداد

برگزاری جلسه مشترک خرید تضمینی محصولات پنبه و آفتابگردان در سازمان تعاون روستایی استان گلستان

به گزارش البرز گلستان جلسه خرید تضمینی محصولات پنبه و آفتابگردان با حضورمهندس کاویانی جانشین رئیس سازمان و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ، مهندس گلدی زاده مدیر تعاون روستایی گلستان بهمراه معاونین و روسای ستادی سازمان تعاون روستایی ، جهاد کشاورزی ، اداره پنبه و دانه های روغنی و اداره غله استان یکشنبه مورخ ۴/۶/۹۷ در محل سالن جلسات مدیریت تعاون روستایی گلستان برگزار گردید.
مهندس کاویانی جانشین رئیس سازمان و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان از آغاز فعالیت ۳ مرکز خرید تضمینی محصول آفتابگردان در استان در آستانه برداشت این دانه روغنی خبر داد.
مهندس گلدی زاده ، مدیرکل تعاون روستایی گلستان نسبت به آغاز برداشت دانه روغنی آفتابگردان دراستان بیان داشت: براساس توافق به عمل آمده با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، محصول دانه روغنی آفتابگردان هر کیلوگرم ۲۶ هزار و ششصد ریال خریداری و به انبارهای تعاون روستایی منتقل می شود.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از سه هزار تن دانه روغنی آفتابگردان و بیش از ۲۵هزارتن پنبه توسط کشاورزان استان گلستان تولید شود که در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از۳۰درصد افزایش دارد.
گلدی زاده اذعان داشت: خرید دانه روغنی آفتابگردان و پنبه در گلستان به ترتیب تا نیمه نخست مهرماه و پایان دی ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
مدیرکل تعاون روستایی گلستان به استقبال کشاورزان گلستانی از کشت دانه روغنی آفتابگردان و پنبه وشرایط آب و هوایی مناسب این استان برای کشت این محصولات اشاره و تصریح کرد: در سال های اخیر کشت این محصولات افزایش یافته، ولی هنوز به میزانی که مورد انتظار است نرسیده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه