دکتر مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان :افزایش قیمت مرغ بی دلیل می باشد / کل دان کشور با ارز ۴۲۰۰تومانی وارد شده

به گزارش البرز گلستان نشست خبری دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان امروز  یکشنبه بعدازظهر با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

مهاجر در این نشست اظهار کرد:در سال زراعی ۹۶ و۹۷ را سپری کرده ودر حال ورود به سال زراعی سال ۹۷ و ۹۸ می باشیم گندم ۳۷۳ هزار هکتار در پاییز کشت شده است که مقداری با آبیاری و مقداری با باران ابیاری شده است و تولید آن به یک ملیون و۴۰۰ هزار تن رسید.

وی افزود: امسال بعضی از مزارع بین ۲تا۳ بار سم پاشی شده است تا بیماریهای ۶۰۰ گانه رفع شود و بیش از ۹۳۵ هزار تن خرید تضمینی و ۴۰ هزار تن بذری خریداری شده است. ۴۴ هزارتن ان نیز کشاورزان نزد خود نگهداری می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین افزود: بعلت افزایش گندم نداشتیم کشاورزان گندم خود را به بخش خصوصی با قیمت یک هزار ۲۵۰ تا یکهزار و ۳۰۰ تومان فروختند تا در استانهای دیگر برای نانواییهای آزاد پز استفاده شود.

مهاجر همچنین گفت:تا الان ۷۰ درصد قیمت در حدود کل ان ۱۲۴ملییارد تومان بوده است و ۳۵درصد تولید کلزا در استان انجام می شود که کل وجه ان پرداخت شده است. و مقام اول کلزا و مقام دوم گندم درکشور را کسب کردیم .

وی افزود تا کنون ۳۰ هزارتن جو گندم برداشت نشده است و ۲۵هزار جو توسط جهاد خریداری ومبلغ ان پرداخت شده است.

مهاجر گفت ما در استان نبتید بیشتر از ۴۵۰۰ تن سیب زمینی کاشته شود و این باعث کاهش قیمت می شودو ما ۸۷۰۰ تن خرید تضمینی انجام شده کل مبلغ ان پرداخت شده است  و ما می توانیم ۴۵ روز سیب زمینی کشور را باید تامین کنیم.

وی گفت : دو موضوع مهم باید اطلاع رسانی شود یک افزایش قیمت مرغ بی دلیل می باشد چون کل دان وارداتی کشور با ارز ۴۲۰۰تومانی وارد شده  و قیمت متعادل نیست و دستگاههای نظارتی می توانند ورود پیدا کنندو قیمت تمام شده مرغ باید ۹۴۰۰ بایید به دست مصرف کننده برسد و هفت ونیم تن قرار است با ماشین های سیار  در سطح استان توزیع شود و ۴۵۰۰ تن مرغ منجد با قیمت ۶۹۰۰ می تواند توزیع شود.

مهاجر گفت : تولید کنندگان تخم مرغ قرا رشد ۵۰ درصد تخم مرغ را به جهاد بدهد و قیمت مصرف کننده ۷۵۰۰ تومان می باشد.

وی گفت: ما در بحث برنج مشکل داریم و ما کمبود اب داریم ومیزان تبخیر آب زیادشده است و رابطه شتابان معکوس داریم ومیزان باران پایین آمد و رسانه باید کشاورزان را توجیه کند

مختار مهاجر در ادامه تاکید کرد: تا دیروز دربحث اشتغال روستایی ۸۷ملییارد تومان تسهیلات پرداخت شده و بیش از ۶۸ ملییارد تومان در بخش کشاورزی  پرداخت شده است و  در رونق تولید در بخش کشاورزی در کشور مقام دوم  را داریم .

وی در باره هفته دولت  گفت :۱۴۸ پروژه داریم  و میزان سرمایه گذاری بیش از ۹۳ ملییارد تومان ۶۰۰ ملییون تومان و  ۱۵۸۹۶ خانوار بهره بردار و ۵۶۳ نفر اشتغال ایجاد می شود.

مهاجر گفت برای اولین بار ۴۲۰ کیلومتر انتقال آب با لوله داشتیم

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۲ ق.ظ

دیدگاه