ثقفی رئیس جهاددانشگاهی گلستان به مناسبت سالگرد نهاد :جهاددانشگاهی اقدامات دانشی و فناورانه بسیار خوبی را در سطح کشور انجام داده

مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در جهاددانشگاهی واحد گلستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، مهندس «رضا ثقفی» رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان در این مراسم با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: فشارها و بدعهدی های قدرتهای خارجی و همچنین سوء مدیریت و سوء استفاده برخی سودجویان داخلی باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است.

وی افزود: ما باید بدانیم که در شرایط فعلی وظیفه ما چه به عنوان شخص حقیقی، یعنی مردم و چه به عنوان شخص حقوقی، در هر پست و مقام و شغلی که هستیم چیست و برای برون رفت از این وضعیت باید چگونه تلاش کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان بیان کرد: اینکه دولت جدید آمریکا زیر عهدش زده به معنای آن است که آنها در برجام اهداف دیگری داشتند و متضرر شده بودند و این نشان می دهد مسئولینی که مذاکرات خارجی را بر عهده داشتند، وظایف خود را در مقایسه با اینکه بالاخره با قدرتهای بزرگ رو در رو بودند، به خوبی انجام دادند.

ثقفی خاطرنشان کرد: در این میان بخشی که از آن غفلت شده و بسیار مهم بوده توجه به توانمندی های داخل کشور بوده است. در این مدت باید از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی حمایت می شد.

وی با بیان اینکه در این دو سال، اقتصاد مقاومتی در عمل مورد غفلت واقع شد، گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می کردیم شرایط کنونی کشور بسیار بهتر بود. پس از برجام باید در جهت توانمندی داخلی،‌ بهره مندی و تقویت دانش فنی مجموعه های دانشی و دانش بنیان گام برداشته می شد، اما همه اینها به فراموشی سپرده و تمام توجه به خارج از کشور معطوف شد. اثرات این بی توجهی در زمان تحریم خودش را نشان خواهد داد.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه توجه صرف به خارج در این مدت باعث بی انگیزه شدن این مجموعه ها می شود، وقتی کشور تحریم می شود دوباره همه به سراغ مجموعه های دانشی و دانش بنیان داخلی می آیند.

ثقفی خاطرنشان کرد: تجدید نگرش، مطالعه دقیق و مرور تمام اجزای اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از شرایط فعلی است.

وی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی اقدامات دانشی و فناورانه بسیار خوبی را در سطح کشور انجام داده که بخشی از آنها در استان ما قابل اجرا و پیاده سازی است. هر زمانی که مجموعه استان گلستان نیاز به هر قسمتی از توان جهاددانشگاهی در سطح کشور دارد ما آمادگی همکاری با آنها را داریم.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان تصریح کرد: ظرفیت و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی شامل درمان زخم دیابت، سرطان برست، آسم و آلرژی و سلول درمانی، در فنی پنل  خورشیدی، تولید قفس پرورش ماهی در قفس، یو پی اس های اداری و صنعتی، دستگاه تولید آب از رطوبت هوا و در حوزه کشاورزی بهبود عملکرد و بهره وری محصولات کشاورزی با تولید کودهای شیمیایی و زیستی و نیز تخصص و توانمندیهای پژوهشکده گیاهان دارویی و غیره را می توان در استان به کار بگیریم.

در پایان این مراسم از جهادگران نمونه جهاددانشگاهی واحد گلستان آقایان ابراهیم شهبازی از مرکز افکار سنجی ایسپا، دکتر مصطفی حمیدی از پژوهش، محسن عبدلی از حوزه آموزش و سرکار خانم بصیرا قجر از مرکز علمی کاربردی تقدیر به عمل آمد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۶ ق.ظ

دیدگاه