نظری معاون توسعه و مدیریت و پشتبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان:در حوزه تعاون سیاست ما رفاه حداکثری برای شاغلین و بازنشستگان می باشد

به گزارش البرز گلستان قدرت نظری معاون  توسعه   و مدیریت و پشتبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان امروز ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه  گلستان گفت؛ آموزش و پرورش امروز رسانه را در کنار خود می بیند و آنان را همانند مبیان پرورشی می بیند .

وی گفت :نقش راه آموزش و پرورش  سند تحول است  و با نقش جامع علمی کشور با عنوان۱۴۰۴ و رجوع به اسناد بالادستی بتوان گامهای مهمی گرفت.

معاون توسعه منابع انسانی سپس گفت :در این سند ۴عنصر اسناد رسمی حاکمیت و خانواده و نهادهای غیر دولتی و آخرین ان رسانه می باشد

وی گفت رسانه بعنوان یک فرصت و ظرفیت و مربی سیار اموزشی و پرورشی می توان کمک آموزش و پرورش باشد.

نظری گفت: نگاه ما به رسانه ها نقش مطالبه گری عمومی و تجمیع امکانات هم در درون و هم بیرون از اموزش و پرورش است  و امروز باید گفتمان قالب نظام اولویت اصلی می باشد که رسانه ها بایذ بتوعی تبدیل به یک مطالبه گری کند..

وی افزود:ما نگاه ما به رسانه فرصتی است نه تهدیدی  و یک ظرفیت است  و ما بدنبال سواد رسانه ای در اموزش و پرورش هستیم به خصوص در کلاس درس و اولیا و معلمان و رسانه ها سواد رسانهای را باید ترویج بدهند..

معاون پشتیبانی اموزش و پرورش گلستان در ادامه در باره اقدامات آماده سازی اول مهر گفت: و مهمترین سیاست ما اصلاح فرایند می باشد که ما دچار بروکراسی اداری می کند و ما بدنبال افزایش بهره وری هستیم  و اصلاح ساختار و تشکیلات جز سیاستهای آموزش و پرورش می باشد و ارتقا کیفیت فعالیت ها یکی دیگر از سیاستها می باشد.

وی افزود:مطالبه گری نیازهای اموزش  و پرورش  و مدرسه محوری از سیاستها مامی باشد و مرکز صقل باید در کف مدرسه ها باشد. و تمرکز زدایی و تنفیض اختیار و درامد زایی  و اقتصاد پایدار در آموزش و پرورش می باشد و بودجه آموزش وپرورش ۹۸ درصد به حقوق پرسنل می رسد.

نظری سپس تصریح کرد: در حوزه اذازی دوره اموزشی  رفتار سازمانی برای کار کنان و کار گروه  توسعه و شورای راهبردی به منظور جلو گیری از موازی کاری می باشد

نظری سپس گفت :سیاستهای ما برگرفته از سیاستهای نظام است بویژه فرهنگ سازی در  اقتصاد مقاومتی می باشد

وی افزود:۴۳۵ نفر سهمیه معلمان استان بوده و حدود ۳۶۰ نفر مصاحبه آنان انجام شده است  و در سال ۹۶ حدود ۱۶۹ نفر معلم سهمیه داشته ایم

معاون توسعه مدیریت  اموزش و پرورش گلستان همچنین گفت : برای ۴ سال اینده سهمیه معلمان افزایش پیدا می کند چون خروجی زیاد و ورودی کم می باشد.

قدرت نظری همچنین اظهار کرد :امسال۱۵۴۱ نفر بازنشسته داشته ایم و امسال اول مهر یک کلاس درس خالی نخواهیم داشت. و سال ۹۶ حدود ۳۶۵ هزار نفر و کل نیرو های رسمی ۱۹۲۰۰ نفر می باشد و امسال به ۲۵۸۰ کلاس می رسدو تعداد دانش آموزان امسال ۳۴۵هزار نفر می باشد.

وی گفت در حوزه تعاون سیاست ما رفاه حداکثری برای شاغلین و بازنشستگان می باشد وبیمه آتیه سازان حق العمل کاری است  .

معاون توسعه و پشتیبانی سپس افزود:تسهیلاتی برای شاغلین و بازنشستگان از قبل اعتبارات در بانک ملی  پرداخت می شود و حدود ۵۲۲ نفر از وام استفاده کردند  و وام مسکن  تا امروز ۱ملییارد و ۷۰۰ ملیون تومان  می باشد .

وی بیمه تکمیلی حوادث  شامل معلمان و دانش اموزان ۳۶۵هزار نفر می باشد و بیشتر پوشش بیمه تکمیلی ما افراد مسن می باشند.

نظری گفت:توسعه در مانگاه فرهنگیان جز سیاست اصل ما می باشد  و در این راستا یک دستگاه آمبولانس خریداری شده و یکی از سیاستهای ما توسعه اسکانهای ییلاقی می باشد که در رامیان و گالیکش در هفته دولت بهره برداری می شود. و اسکان دائم در کردکوی با ۷ سوییت با ۷۰ درصد پیشرفت در حال  انجام می شود. و زائر سرا ی مشترک مازندران وگلستان که سند آن به نام مازندران زده شده است  و ما بدنبال سهم گلستان با مذاکره از ملک اردوگاه می باشد.

وی گفت در سال ۹۶ حدود ۵۹هزار نفر پذیرش اسکان نوروزی  داشته و در سال۹۷ حدود ۷۵ هزار نفر پذیرش داشته است

معاون توسعه وپشتیبان آموزش و پرورش گلستان در بحث بودجه گفت بودجه استان بودجه ملی می باشد  و سرانه هر دانش اموز میانگین زیر ۲دوهزار تومان می باشدو سال گذشته ۴۱۰ ملیون تومان سرانه واریز شده است و ما بدنبال ساماندهی املاک و اموال می باشیم . وحدود ۷۰ درصد املاک  سند دارد . وسند دار شدن املاک مستلزم اموال می باشد. وپیگری لبه های تجاری مدارس  فضاهای مازاد ۶۸ فضا به شورا برده شده و مجموعا ۳۳ سهمیه به شهرستانها داده شده است.

نظری سپس خاطر نشان کرد:کلیه درامد های آموزش و پرورش در بودجه ۹۷ اختصاصی شده است به جز زمین ها و بازنشستگان ۹۶ در طی سه قسط پاداش انان پرداخت شود که قسط اول در تیر ماه و قسط دوم در هفته دوم مرداد پرداخت شده و فسط سوم در شهریور ماه پرداخت می شود که هر قسط ۲۹ ملییارد و ۷۰۰ملییون تومان بوده است. و هوشمند سازی مدارس به مبلغ ۱۰۵ ملیون تومان انجام شده است  و سرانه ۸۰ درصد به حساب اموزش و پرورش ریخته می شود.

وی گفت پروژه مهر در تابستان مورد تاکید می باشد. و یکی از اقدامتی که در تابستان رقم می خورد حمایت از خرید کالای ایرانی بخشی از نوشت افزار در ۱۴ شهرستان ۱۴نمایشگاه نوشت افزار با مارک ایران ساخت برگزار می شود.

نظری افزود: از ساماندهی ناوگان حمل و نقل می باشد و ناوگان دولتی را خارج و ماشین استجاری با راننده بکار گیری می شود

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه