غفوریان مدیر شعب بانک مسکن گلستان : در سال ۹۶قریب به دو هزار زوج جوان ازتسهیلات وام قرض الحسنه بانک بهره مند شده اند

غفوریان مدیر شعب بانک مسکن گلستان : در سال ۹۶قریب به دو هزار زوج جوان ازتسهیلات وام قرض الحسنه بانک بهره مند شده اند

به گزارش البرز گلستان  مدیر شعب گلستان ضمن حضور در مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی سیمای گلستان از مزایا و شرایط تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و عملکرد بانک مسکن در این بخش سخن گفت.
محمد غفوریان مدیر شعب گلستان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان، طی سخنانی گفت : محور سیاست ها و اقدامات بانک مسکن بعنوان یکی از مستحکم ترین نهادهای پولی و بانکی، همواره گسترش تأمین مالی برای تقویت قدرت خرید و تقاضای مصرفی بوده که بالاترین میزان تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی کشور مبین این موضوع است.
مدیر شعب استان ادامه داد؛ در این رویکرد با هدف تجهیز مالی خانه اولی ها بعنوان یکی از مهمترین گروه های شاخص دریافت تسهیلات، طرحی تحت عنوان صندوق پس انداز مسکن یکم در بانک مسکن پیش بینی شده است که انتظار خانه دار شدن را کوتاه می کند، چراکه از محل این حساب بالاترین سقف تسهیلات و مناسب ترین شرایط فراهم شده است به نحوی که در قالب زوجین پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی در شهر گرگان و در شهرستانها ۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۲ ساله با شرایط اقساط پلکانی میسر است.
وی افزود؛ از مهمترین نکات جذاب حساب صندوق پس انداز مسکن یکم نرخ این تسهیلات است که در بافت فرسوده با نرخ ۶% و در خارج از بافت با نرخ ۸% پرداخت می شود. بعبارتی اگر زوجینی در شهر گرگان از تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی این طرح استفاده کنند، اقساط تسهیلات دریافتی از مبلغ ۷۵۰ هزار تومان واقع در بافت و ۸۵۰ هزار تومان در خارج از بافت فرسوده شروع می شود.
محمد غفوریان اعلام کرد؛ مجموعه این مزایا و جذابیت ها در حساب صندوق مسکن یکم باعث شده است تا نگاه متقاضیان مصرفی بخش مسکن به این حساب جلب شود ، بطوریکه از شروع طرح قریب به ۶ هزار نفر از هم استانی ها در این صندوق ثبت نام و سپرده گذاری نموده اند و بالغ بر ۷۰۰ نفر هم تاکنون از طریق این تسهیلات ارزان قیمت صاحب خانه شده اند.
مدیر شعب گلستان ضمن اشاره به شرایط متقاضیان برای دریافت این تسهیلات تصریح کرد؛
در سال ۹۶ قریب به ۵۶۰۰ خانوار در استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال از طریق بانک مسکن صاحب مسکن شدند. وی اضافه کرد: عملکرد مقایسه ای ۳ ماهه اول سالجاری با فصل بهار سال قبل، نشان دهنده رشد ۱۰۰ درصدی مبلغ پرداخت تسهیلات و رشد ۸۰ درصدی تعداد تسهیلات پرداختی است.
غفوریان عنوان کرد، یکی دیگر از حوزه هایی که لازم است به آن نیز اشاره داشته باشیم ، حوزه تسهیلات قرض الحسنه است که از سال گذشته قریب به دو هزار زوج جوان از این تسهیلات بهره مند شده اند که امیدواریم این روند تداوم یابد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۲ ب.ظ

دیدگاه