- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

غفوریان مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان از کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن خبرداد

مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان اعلام کرد :نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن کاهش یافت
محمد غفوریان مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان از کاهش نرخ سود تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم به ۶ درصد خبر داد.
به گزارش صبح گلستان به نقل از روابط عمومی بانک مسکن استان گلستان، محمد غفوریان مدیر شعب استان طی گفتگوی خبری با اصحاب رسانه گفت : به استناد بخشنامه اداره اعتبارات بانک مرکزی ج.ا.ا. و در ادامه سیاستهای تسهیل گر به ویژه حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و رفاه حال هر چه بیشتر متقاضیان مسکن و طبق مصوبه شورای پول و اعتبار ، نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی و مبادله ای اعطایی از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم برای استفاده سپرده گذاران خانه اولی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از ۸ درصد به ۶ درصد و برای سایر مناطق شهری از ۹٫۵ درصد به ۸ درصد کاهش یافت.
وی افزود : در راستای اجرای این مصوبه نرخ سود تسهیلات یاد شده مربوط به آن دسته از قراردادهای تسهیلاتی است که از تاریخ ۱۹/۰۲/۱۳۹۷ و به بعد منعقد و ثبت قطعی قرارداد می گردند می باشد. غفوریان اظهار داشت : با توجه به تخفیف ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات از محل صندوق مسکن یکم سپرده گذاران خانه اولی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ، اعمال تخفیف در نرخ سود تسهیلات مستلزم خانه اولی بودن متقاضی و همزمان اخذ استعلام کتبی حسب مورد از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و یا شهرداری ها مبنی بر تأیید وقوع ملک در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خواهد بود.
مدیر شعب استان تصریح کرد؛ علاوه بر موارد یاد شده ، در خدمت جدید دیگری از بانک مسکن و در تسهیلات اعطایی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و صرفاً در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری که در حال حاضر با نرخ سود ۱۶ درصد پرداخت میگردد ، دوره بازپرداخت اقساط در روش تقسیط ساده منوط به تمایل مشتری و رعایت سایر ضوابط و مقررات حداکثر تا ۱۵ سال افزایش یافته است و در سایر روش های تقسیط حداکثر دوره بازپرداخت کماکان ۱۲ سال می باشد.

0 [1]
0 [1]