مشاور جوان استاندار گلستان: تلاش برای بهبود شاخص های مرتبط با جوانان نباید محدود به هفته خاصی باشد

به گزارش پایگاه خبری شمال ایران :

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان گفت: برنامه های ادارات و دستگاه ها در رابطه با جوانان تنها نباید محدود به هفته جوان باشد بلکه با توجه به جمعیت قابل توجه این قشر در استان ، دستگاه های متولی در همه ایام سال می بایست مشغول تلاش برای بهبود شاخص های مرتبط با جوانان باشند.

علی نصیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری، به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان ، اظهار کرد: نگاه تشریفاتی به موضوعات جوانان یکی از آفت های کار در این حوزه است.

مشاور جوان استاندار گلستان افزود: سیاسی بودن جوان و گرایش داشتن آنان به یکی از جریانات سیاسی درون نظام، فی نفسه پدیده مناسبی است لیکن مطمئنا هر عقل سلیمی سیاست زدگی و غرق شدن در سیاست و بی توجهی به جنبه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نمی پسندد.

نصیبی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با بحث انتخاب مشاور جوان فرمانداران گفت: این حوزه ملاک های لازم در رابطه با انتخاب مشاور جوان را مشخص و به فرمانداری ها اعلام کرده است.

وی ادامه دا: انتخاب افراد دارای توانمندی بر عهده فرمانداران بوده و پس از معرفی آنان به این حوزه، مصاحبه تخصصی با آنان صورت می گیرد و در صورت تایید گزینه معرفی شده از سوی فرمانداران توسط این حوزه از لحاظ تخصصی، حکم مشاور جوان توسط فرماندار صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه گاهی مطالبات افراد از این حوزه با وظایف و اختیارات قانونی تفویض شده تناسب ندارد افزود: مطمئنا نمی توان انتظار داشت این مجموعه ظرف مدت کوتاهی بسیاری از مشکلات جوانان استان را حل نماید بلکه معتقدیم با یک برنامه ریزی اصولی و در کمال آرامش و به دور از هرگونه حاشیه سازی و حرکات انفجاری، با تمام توان و با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها می بایست در این راستا تلاش کنیم.

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان خاطرنشان کرد: در ستاد ساماندهی جوانان که در سطح استان با دبیری اداره کل ورزش و جوانان و با مشارکت دستگاه های مختلف برگزار می شود ادارات و نهادهای مختلفی عضویت داشته و تصمیم گیری های کلان مرتبط با حوزه جوانان استان در این ستاد بررسی می شود.

علی نصیبی گفت: یکی از دغدغه های اصلی استاندار محترم گلستان، بحث اشتغال جوانان می باشد که در این موضوع به توانمندسازی جوانان و مهارت آموزی آنان در رشته های مختلف و معرفی ظرفیت های شغلی متناسب با بازار کار استان نگاه ویژه داریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه