- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر آیت الهی رییس هییت پزشکی ورزشی گلستان ازآموزش عدم استفاده از داروهای غیر مجاز از دوران دانش آموزی خبر داد

دکتر آیت الهی :سال گذشته از ۸۲ باشگاه ورزشی توسط هییت پزشکی ورزشی بازدید ودرصورت تخلف برخورد قانونی  شده است

 

به گزارش البرز گلستان نشست خبری هییت پزشکی ورزشی استان گلستان با حضور دکتر آیت الهی  رییس  هییت و کمیته پزشکی با حضور اصحاب رسانه استان در دفتر هییت پزشکی ورزشی برگزار گردید.

دکتر آیت الهی در این نشست گفت ما سلامت قهرمان را تضمین و آنان را در صورت مصدومیت  درمان و به مسابقات برمی گردانیم.

وی کمیته های درمان و مالی و آموزش و پژوهش و روانپزشکی را از کمیته های این هییت  نام برد.

دکتر آیت الهی  در بار کارت بیمه ورزشی گفت :ورزشکاران با کارت بیمه ورزشی که الان ۴سال افزایش نیافته به ورزشکاران خدمات ارائه می دهیم

وی استفاده نابجا از داروهای غیر مجاز که همه ساله لیستی از فدراسیون جهانی اعلام می شود و اگر ورزشکار از دارو غیر مجاز استفاده کند تا تحریم و تعلیق از بازیها برای ورزشکار خاطی در نظر گرفته می شود.

رئیس هییت پزشکی ورزشی گلستان در ادامه گفت: هر گونه تجویز داروی تقویتی فقط با اجازه پزشک می باشد و ورزشکاران با حضور در کلاسها به آنان تذکر داده می شود که استفاده از داروهای غیر مجاز احتمال هرگونه بیماری دارد.

وی افزود:ما سعی کردیم آموزش عدم استفاده از داروهای غیر مجاز  را از دوران دانش آموزی شروع کنیم تا با آسیب های آن آشنا شوند.

دکتر آیت الهی سپس گفت: تاهفت ملیون تومان هزینه درما ن ورزشکاران  توسط هییت پرداخت می شود و در صورت نقض عضو تا ۱۲ ملیون تومان پس از تایید پرداخت می شود.

وی در ادامه تصریح کرد:در سال گذشته ۸۲ باشگاه توسط هییت بازدید ودرصورت هر گونه تخلف تذکر داده شده است

دکتر آیت الهی گفت درسال ۹۶ حدود ۵۹۶۰۰ نفر  و در سال۹۷ تا امروز حدود۳۰ هزار بیمه شده ورزشی داریم سقف درمان درسال ۹۷ تا مبلغ ۷ملیون شده است  و هزینه دندانپزشکی تا سقف یک ملییون تومان  این هزینه پرداخت می شود.

0 [1]
0 [1]