افتخاری نماینده مدیران مسئول نشریات مکتوب و مجازی گلستان در مراسم روز خبرنگار: خبرنگاران جهت تقابل با رسانه های بیگانه نیازمند تقویت همه جانبه می باشند

افتخاری در مراسم روز خبرنگار گلستان به نمایندگی از مدیران مسئول نشریات مکتوب و مجازی استان: خبرنگاران جهت تقابل با رسانه های بیگانه نیازمند تقویت همه جانبه می باشند

به گزارش البرز گلستان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار  مراسم تجلیل از خبرنگاران استان گلستان با حضور دکتر هاشمی استاندار گلستان و بیاتی رییس حوزه استانداری و کشمیری مدیر کل جدید ارشاد اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی و خبرنگاران سراسر استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید.

در این آیین گرامیداشت افتخاری مدیر گروه خبر البرز گلستان و هفته نامه صبح گلستان به نمایندگی از رسانه های مجازی و مکتوب و مدیران مسئول  در راستای بیان مسایل و مشکلات اصحاب رسانه استان  با بیان اینکه خبرنگاران کسانی هستند که با قلم خود و بیان واقعیتها و حقیقت در حقیت تداعی کننده نقش انبیا می باشند. گفت: صدای غرش هواپیما در هر استان نشان توسعه می باشدضمن آنکه حضور یک نشریه یا پایگاه خبری و خبرگزاری می تواند توسعه فرهنگی را برای ان استان به ارمغان بیاورد و هرچند کم شدن یک نمونه از ان می تواند ضربه ای برای توسعه یافتگی باشد در استان باشد.

وی افزود:یقینا خبرنگاری یکی از پر خطرترین و در عین حال ارزشمندترین شغلها در دنیا می باشد و خبرنگاران واقعی گوش و شنوا و چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند و مردم همیشه برای رسیدن ژبه حقوق خود چشم به قلم انان دوخته اند.

افتخاری با بیان مسائل و مشکلات عرصه خبرنگاری گفت :خبرنگاران و مدیران مسئول مشکلات خاص خودشان را داردند و کمبود دستمزد و حقوق خبرنگاران بسیاری از آنان را از تمرکز روی حرفه اصلی خود دور نگه می دارد.

مدیر مسئول هفته نامه صبح گلستان در ادامه با بیان مشکلات جامعه بانوان خبرنگار تصریح کرد:شاید یکی از مظلومترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه زنان خبرنگارن که با شروع دوران بارداری و شیردهی شاید دیگر امید به بازگشت به این حرفه نداشته باشند و به نوعی فراموش شوند.

وی یکی از دغدغه  ومشکلات مدیران مسئول نشریات مکتوب استان را کاغذ و آگهی و چاپ و توزیع آن نام برد.

افتخاری  با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه های ما الان در این برهه حساس جهانی و بین المللی باید در تقابل با رساه های بیگانه قدرت خود را به نمایش بگذارند نیازمند تقویت همه جانبه اصحاب رسانه میباشد.

مدیر پایگاه خبری البرز گلستان در ادامه تاکید کرد:آنچه از خبرنگاران شریف ما در این موقعیت حساس انتظار می رود ایجاد همدلی و یکپارچگی با همکاری مدیران دستگاههای اجرایی استان نه مدیران خاموش و رسانه گریز ، ایجاد روحیه امید و احساس امنیت در جامعه می باشد.

وی همچنین  ضمن تقدیر از دکتر هاشمی استاندار گلستان بخاطر حضور در این مراسم و حضور چند ساعته گفت:دکتر هاشمی استاندار فرهیخته استان گلستان که خود فردی علمی و فرهنگی و رسانه ای می باشد  ان شالله در دوران مدیریت ایشان و دکتر کشمیری مدیر کل ارشاد اسلامی استان بخشی از مشکلات خبرنگاران به طور کامل مرتفع گردد.

افتخاری در خاتمه از  دکتر هاشمی استاندار گلستان و دکتر کشمیری مدیر کل ارشاد اسلامی خواست که با استفاده از نفوذ خود در هییت دولت در اجرای بیمه خبرنگاران  و جهت تقویت از رسانه های مکتوب از سازمانها و دستگاههای اجرایی خواسته شود نسبت به آبونمان نشریات استانی اقدام کنند تا حداقل بخشی از هزینه چاپع نشریات مرتفع گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۵ ب.ظ

دیدگاه