استاندار گلستان در مراسم روز خبرنگار :ازخبرنگاران انتظار است اخبار امیدبخش , مطلوب و توسعه محورانه را بیشتر به جامعه منتقل نمایند

البرز گلستان/دکتر هاشمی استاندار گلستان در مراسم روز خبرنگار و در جمع اصحاب رسانه؛?اعتقاد دارم خبرنگاران این شغل را نه برای حقوق و نه برای منافع مالی انتخاب کرده اند.

وی افزود:خبرنگاران در انقلاب , جنگ تحمیلی و دوران سازندگی نقشی تاثیرگذار داشته اند. ومسولین استان نباید موضوع پنهانی داشته باشند و خبرنگاران در واقع دیده بان شفافیت هستند.

استاندار گلستان در ادامه گفت :باید بررسی شود که چرا حوزه رسانه و خبر همچون دیگر بخش های استان توسعه نیافته است؟در توسعه نیافتگی استان همه مقصرند و برای رفع آن هر کس باید در جایگاه خود دقیق و هوشمندانه کار کند.
وی در ادامه گفت :برای حرکت در مسیر توسعه مدیران باانگیزه و افراد تحول آفرین نقش دارند.اگر گمان کنیم با درج یک خبر غلط و دروغ می توانیم خبر خود را ارایه کنیم تفکر اشتباهی است و مسیر درستی محسوب نمی شود.
هیچ چیز بهتر از صداقت و شفافیت نیست و خبرنگاران می توانند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشند.
?یکی از علل عدم رونق رسانه ها و مطبوعات استان عدم رونق اقتصادی گلستان است ولی باید توجه داشت که توسعه به یک باره اتفاق نمی افتد .
?حوزه فرهنگ و هنر در گلستان توسعه یافته است و این استان می تواند به جایگاه واقعی خود بازگردد.
?بنده هر گونه انتقادی را می شنوم و به هیچ عنوان از انتقادات سالم نارحت نمی شوم ولی باید تلاش داشته باشیم انتقادات در چارچوبی صحیح ارایه شود.
?پیش از این تنها یک بانوی مدیر کل در استان حضور داشته اما در حال حاضر بیش از ۱۰ مدیر کل و معاون فرماندار خانم در گلستان خدمت می کنند.
?به گفته وزیر نیرو ۸۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه کاره در حوزه این وزارتخانه در گلستان وجود دارد که تلاش داریم آنها را به سرانجام برسانیم.
?باید کارهای بزرگ را ببینم و به جامعه منتقل کنیم و توجه داشته باشیم که جامعه امروز نیاز به امیدبخشی دارد.
?در تمام کشورهای توسعه یافته آنها در مسیر پیشرفت از دروغ و تهمت پرهیز کرده اند و باید توجه داشته باشیم که خدای نکرده نباید برای منافع مالی به دیگران تهمت بزنیم.
?با هم افزایی به توسعه و درآمد پایدار می رسیم.
?بسیاری از انتقادات رسانه ها را می خوانم و در دستور کار قرار می دهم.
?ما در اتاق شیشه ای کار می کنیم و دستگاه های استان در بیان اعتبارات باید با مردم شفاف باشند.
?خود را موظف می دانیم در چارچوب قانون هر آنچه می توانیم برای مطبوعات و رسانه ها انجام دهیم.
?الگوی ما شهید صارمی و شهید شاخص رسانه در سال جاری شهید حسینی هستند و ما باید اخلاقیات خود را با معیار آنان بسنجیم.
?محل دفع زباله ,نخاله و پسماند تا پیش از آغاز عملیات اجرایی پارک پسماند با بوی تعفن شدید همه را در سایت اداری آزار می داد و امروز حداقل ارزش پارک پسماند عدم تخلیه زباله و نخانه و فاضلاب در این مکان است و امیدوارم رسانه ها اقدامات صورت گرفته را بخوبی رصد کنند.
?قول می دهیم که در هر موقعیتی در کنار رسانه ها و خبرنگاران باشیم.
?خودم را جزیی از رسانه می دانم و بر این باورم امروز نیازمند وحدت و هم افزایی هستیم.
?در شرایط فعلی جامعه نباید با تفرقه افکنی به دنبال منافع خود باشیم و از خبرنگاران این انتظار است که اخبار امیدبخش , مطلوب و توسعه محورانه را بیشتر به جامعه منتقل نمایند.

???

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۶ ق.ظ

دیدگاه