پیام تبریک پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان به مناسبت روز خبرنگار

پیام  تبریک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به مناسبت روز خبرنگار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، این روز را به فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبری تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، متن کامل پیام مهندس پیشقدم به شرح زیر است؛
بسمه تعالی
ن و القلم و ما یسطرون
همواره آنچه از انجام یک فعالیت، شکل دهی اقدامی موثر و اجرای پروژه ای تاثیر گذار با اهمیت تر است انعکاس و انتشار آن در لایه های جامعه می باشد.
خبرنگاران رسولان اخبار و طلایه داران اطلاع رسانی در جامعه اند که بی هیچ مزد و منتی وظیفه خطیر اطلاع رسانی را بر دوش می کشند و روشنگری در عرصه اجتماع را بر آرامش خود و خانواده ترجیح می دهند.
نگاهی گذرا به تاریخچه خبر و اطلاع رسانی نشان می دهد که منشا بسیاری از تحرکات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهان خبرنگاران بوده اند.
امروزه در شرایطی که جهان به لحاظ گسترش خبری به دهکده ای کوچک تبدیل شده و حتی نظریه خانه جهانی به جای دهکده جهانی به جهت سرعت انتقال اخبار مطرح است، اطلاعات سرمایه های اصلی هر سیستمی محسوب می شوند و مدیران رسانه هایی که از اطلاعات و شبکه اطلاعاتی قدرتمند تری برخوردارند ثروتمند بشمار می آیند.
اگر چه در حال حاضر بسط و گسترش شبکه های مجازی دایره خبرنگاری را وسعت بخشیده اما نباید رعایت اخلاق در انتقال و انعکاس اخبار مورد کم لطفی قرار گیرد.
با توجه به شرایط فعلی کشور و استان، یقیناً نقش خبرنگاران در توسعه نقشی غیرقابل تکمان است و اهالی رسانه می توانند ضمن نگاه منتقدانه مدیریت استان را در شناسایی ضعف ها و قوت ها و حرکت در مسیر رشد و توسعه یاری کنند.
اینجانب ضمن پاسداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی، روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبری، اصحاب رسانه و تک تک کسانی که گامی در مسیر اطلاع رسانی صادقانه برمی دارند را تبریک می گویم و امیدوارم در کنار یکدیگر و با هم افزایی و همبستگی بتوانیم زمینه رشد، پیشرفت و توسعه استان را فراهم آوریم.
حسین پیشقدم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۶ ب.ظ

دیدگاه