نصیرزاده: عبدالزهرا محروم باشد نتیجه بازی فوتبال ایران و عراق تغییر می‌کند

به گزراش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از تسنیم هوشنگ نصیرزاده در خصوص شکایت مسئولان تیم ملی ایران به AFC بابت بازی کردن علا عبدالزهرا که در تراکتورسازی دوپینگ کرده بود، اظهار داشت: نتیجه آزمایش دوپینگ این بازیکن را آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام کرده بود و ماده مصرفی او هم جزو موادی محسوب می‌شود که ۶ ماه تا ۲ سال محرومیت دارد.

وی افزود: بر اساس مقررات چون این بازیکن جزو بازیکنان بین‌المللی بود که در تراکتورسازی بازی می‌کرد، نادوی ایران نتیجه آزمایش او را به فیفا فرستاد تا آنها در خصوص محرومیت او تصمیم بگیرند. روز چهارشنبه و پیش از برگزاری دیدار ایران و عراق هم نادو نامه‌ای را که ظاهراً نصرالله سجادی آن را امضا کرده بود، به فیفا ارسال و سؤال کرد که آیا علا عبدالزهرا محروم است یا نه؟

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال‬ خاطرنشان کرد: اگر فیفا بازیکن تیم ملی عراق را به دلیل دوپینگ محروم کرده باشد باید دید مدت زمان محرومیت او چقدر بوده اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم پلیس عراق هم بازی می‌کند در خصوص وضعیتش ابهام وجود دارد. اگر عبدالزهرا از سوی فیفا محروم باشد نتیجه بازی تغییر خواهد کرد و ایران صعود می‌کند.

نصیرزاده با اشاره به شکایت مسئولان تیم ملی ایران به AFC گفت: هر اتفاقی قرار باشد رخ بدهد باید امروز مشخص شود. مسئولان AFC باید بلافاصله از فیفا استعلام‌های لازم را بگیرند تا نتیجه بازی ایران و عراق به صورت قطعی مشخص شود.

وی با اشاره به حضور نداشتن علیرضا فغانی در بین داوران مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، در پاسخ به این سؤال که این داور ایرانی چقدر شانس قضاوت در فینال یا رده‌بندی را دارد، اظهار داشت: معمولاً رسم نیست داورانی که در نیمه‌نهایی قضاوت می‌کنند در فینال و رده‌بندی هم داور باشند و به این شکل می‌توان برای فغانی شانس قائل شد اما فیفا یک بار سنت شکنی کرد و در جام جهانی ۲۰۰۶ داور آرژانتینی را هم برای بازی نیمه‌نهایی و هم برای بازی فینال برگزید.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه