دکتر صلبی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان: در بحث محصولات سلامت محور ابزارها باید در خدمت مردم قرار بگیرد تا با قوانین آن آشنا شوند

البرز گلستان نشست خبری معاون غذا و داردو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن و صداو سیما

در ابتدا دکترصلبی اظهار کرد: یکی از اقلامی که در سطح کشور قاچاق می شود اقلام سلامت محور است که بیش از ۱ملییارد دلار می شود .

وی گفت باید در بحث فرهنگ سازی تلاش شود و حداکثر کشفیات بین ۲الی ۱۰ درصد می باشد و ما باید همکاری رسانه و صدا و سیما شود و مردم باید حضور داشته باشند..

معاون غذا دارو در ادامه گفت : محصولات سلامت محور باید ابزار در خدمت مردم قرار بگیرد تا با قوانین آن آشنا شوند.  زبان گویای ما رسانه ها می باشند..

وی گفت:یکی از اولویت ما فرهنگ سازی می باشد و هر فرد باید بازرس ما باشد و ارکان اصلی سلامت غذا می باشد و سامانه ۱۹۰ آمادگی رسیدگی به شکایات می باشد.

دکتر صلبی  سپس گفت: تلاش ما ۲درصد و خوشبینانه ترین ان ۱۰ درصد می باشد و در سال ۹۶ تعداد ۲۹۴ در این سال مورد بازرسی واقع شدند. و فرهنگ سازی کمک به اقتصاد می کند.

معاون غذا دارو همچنین گفت:پرونده های کشف شده منجر به صدور رای شده است و تعداد ۴۸۳ هزار در ۹۶ قلم کالای متروکه بوده است و ارزش ریالی ان ۲ملییارد تومان می باشد. و تعداد بازرسی در قالب سه تیم در ال فعالیت می باشند.

وی در ادامه فعالیت ۴ماهه اول داروخانه ها ۲۰۸ مورد و تعداد بازدید از شرکت های پخش دا ویی ۱۹ مورد منجر به کشف و تعداد بازرسی از عطاری ها۲۸ موردکشفیات ۵۴۸ عدد در دارد قاچاق کشف شده است . ور بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و آرایش ۲۴۳ مورد منجر به کشف شده است.و کشفیات ان ۶۸۷۰ مورد می باشد.

صلبی سپس افزود: در استان مواد غذایی و آرایشی در رده دوم قرار دارند

 

یوسفی معاونت خبر صدا و سیما در سه ماه امسال ۵۰۴ دقیقه خبر گزارش  مطلب بخش شده است و در حوزه صدا در موضوع اچاق و فرهنگ پرهیز از مقدار ۱۴۶ دقیقه کارانجام شده است .

وی افزود: در حوزه سیما ۲۹۵ دقیقه برنامه داشته  و صداوسیما بیشتر در بحث فرهنگ سازی می باشد  ما به دنبال بحپ نظارت و برخورد قاطع می باشد و ما بعنوان رسانه درچند حوزه هم افزای داشته و امید بخشی در دستور کار رسانه باید قرار بگیرد .

یوسفی در ادامه گفت: ما بعنوان رسانه بعنوان مطالبه گری باید از مسئولین بخواهیم  و در مردم اعتماد  بوجود بیاید و فرهنگ سازی برای عرصه باید ایجاد شود.

معاونت خبر صداو سیما گلستان همچنین گفت :احتکار بحث ناپسند می باشد وباید برای مردم جا بیفتد و به کمک دولت این مسیر باید طی شود.

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۲۳ ق.ظ

دیدگاه