روسای مراکز آموزش و فنی حرفه ای شهرستان گرگان در هفته ملی مهارت خواستارترویج فرهنگ مهارت اموزی در جامعه شدند

به گزارش البرز گلستان روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گرگانبه مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت در مرکزآموزش و فنی حرفه ای خواهران گرگان  با حضور مهندس جافر خانم مهندس حیدری و مهندس کیانی روسای مرکز برگزار شد.

مهندس جافر مدیر مرکز برادران شهرستان گرگان اظهار کرد: می گویند آموزش های فنی حرفه ای راه میان بر برای اشتغال می باشد که این موضوع  جامعه را زجر می دهد.

وی افزود:از استاندارد هدفی تبین شده است که به ان هدف باید برسیم که حدود ۴هزار استاندارد تعریف شده است  و باید فرهنگ مهارت اموزی  در جامعه ترویج پیدا کند  و ظرفیت و شرایط دولت توسعه فضای بخش خصوصی و مهارت آموزی می باشد.

جافر گفت: اگر توانمندی در جوانان ایجاد شود این همه مشکل اشتغال ایجاد نمی شود  و الان اوقات فراغت  دانش آموزی  در حال رونق می باشد تا شرایط ورود  آنان  در جامعه ایجاد شود.

وی گفت الان ۱۷ کارگاه برای مهارت اموزی بچه ها در اوقات فراغت  در گرگان در حال اجرا می باشد و  می شود بدون وام هم اشتغال ایجاد کرد. و مبحث هر ایرانی یک مهارت راهمه باید باور داشته باشند.

جافر گفت :سازمان فنی حرفه ای الان وارد زندان و پادگان و دانشگاه  می شود به شرطی که شرایط کارگاه ایجاد شود.

رییس مرکز گرگان گفت هر جا نیاز به مهارت باشد ما ورودپیدا می کنیم  و ما مهارت آمو زی در محیط کار واقعی ایجاد کردیم  و با حضورمربی و ناظر اموزشی در محیط دیده می شوند.

وی در خاتمه ضمن بابیان  ۹۵ هزار ساعت تعهد  روستایی مراکز گرگان جهت مهارت آموزی  گفت :در مراکز مشاورانی جهت شناسایی استعدادها حاضرند و به کار آموزان در راستای قبول رشته مورد نیاز راهنمایی ارائه می شود.

در ادامه مهندس کیانی  مدیر مرکز  فنا وری مرکز گرگان گفت :بیشتر فعالیت ما در راستای توانمند سازی دانشجویان می باشد و هر رشته نیاز به نرم افزار داشته باشد این رشته ایجاد می شود.

وی گفت ما در راستای گرافیگ نرم افزار و عمران  و برنامه نویسی  فعالیت می کنیم بشرطی که آموزشگاه خصوصی در این رشته نباشد و ۸۳۲ نفر در رشته آموزش داده شده است که حدود ۶۸ هزار ساعت  می شود.

کیانی گفت:در بخش المپیاد در کل استان در سه مرحله شهرستانی و استانی و کشوری و در نهایت مرحله جهانی دارد که در رشته گرافیگ خانمی نفر اول شده و در اردوی جهانی نیز شرکت کرده است

مدیر مرکز فنا وری اطلاعات  در ادامه گفت:در سال ۹۷ در یک گروه ۸ نفره سه نفر دارای رتبه ملی  شدند.

در ادامه مهندس حیدری مدیر مرکز خواهران گرگان گفت : این مرکزتنها مرکز خواهران در استان می باشد  و در سال۸۸ افتتاح شده است و اموزش بانوان از سال۷۲ آغاز شده است .

وی افزود:ما بدنبال ارائه فرهنگ مهارت امو زی هستیم و در این مرکز آموزشهای ثابت در حوزه بانوان در ۱۰ کارگاه احرا می شود و در حوزه تفاهنانه ملی و استانی  باکمیته امداد و بهزیستی و صندوق بازنشستگی نیز در حال اجرا می باشد.

حیدری گفت امسال تفاهنامه ایران مهارت در آموزش و پروش در حال اجرا می باشد  و بچه ها بر اساس نیاز سنجی به فعالیت خود ادامه می دهند و تفاهنامه با وزارت کشور بسته شده  و خانم ها سرپرست خانوار در حاشیه شهرها که ۵ استان از جمله گلستان پایلوت ان در کشور می باشد که در دوره ای اموزشی شرکت کرده  و حدود ۲۷۰ نفر در این راستا فعالیت کردند و و تسهیلات نیز از سوی وزارت کشور پیگیر می شود.

وی گفت گروه هدف ما بانوان و زندان و صنوف می باشد و در سال گذشته ۱۳۹۲ نفر معادل ۱۹۰هزار ساعت اموزش دیده اند

مدیر مرکز خواهران همچنین گفت :حدود۱۲۶ آموزشگاه فعال در سطح استان می باشد و بیش از نیمی از تعهدات استان توسط بخش خصوصی انجام می شود.

رییس مرکز خواهران در ادامه گفت:با نیاز سنجی و بومی نگری   می توان مهات اموزی را پیگیری کردتا بانوان در کنار خانواده به اقتصاد خانواده کمک کنند.

حیدری همچنین از رصد فارغ التحصیلان با همکاری تعاون و فرمانداری به محل کار مراجعه و در انجا راستی آزمایی می شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۲ ق.ظ

دیدگاه