حسینی طلب مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان :هدف از اموزشهای مهارتی رسیدن کار آموزان به اشتغال می باشد.

به گزارش البرز   نشست خبری مهندس حسینی طلب مدیر کل فنی حرفه ای گلستان امروز صبح شنبه به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت  در محل دفتر فنی حرفه ای استان با حضور اصحب رسانه استان ابرگزار گردید.

حسینی طلب در این نشست اظهار کرد:از ۳۱تیر الی ۶ مرداد به نام هفته مهارت نامگذاری شده است و در این هفته برنامه های متنوعی در ترویج گفتمان مهارت اموزی را جا بیاندازیم .

وی گفت: در سطح استان به همین مناسبت ۱۱۰ عنوان برنامه و ۳۶ عنوان شاخص اجرا می شود که نشست خبری و دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان و امضای تفاهنامه بادستگاههای اجرایی و حضور در مرکز سامد و جشن ویژه هفته مهارت وتقدیر از مربیان نمونه  و نخبگان ملی و مدال اوران انجام می شود.

مدیر کل فنی حرفه ای گلستان در ادامه افزود:بحث گفتمان مهارت جدی می باشد و بطور جدی با بیکاری مواجهه هستیم  و سخت تر انکه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ی نیز با ان مواجهه هستیم و بیکار کسی هست که مهارت آموزی نداریم .

وی گفت :ما بدنبال ان هستیم هر دانشجو حداقل یک مهارت را کسب کند  و ما در جامعه دچار فقر مهارتی می باشیم و این صدا باید به گوش جامعه بایذ برسد و رسانه ها می توانند در این زمینه کمک کنند.

حسینی طلب گفت :بحران فقرمهارت جدی می باشد و راه حل آن اموزشهای مهارتی می باشد. و سهمیه استان در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر بوده و مجموعه فنی حرفه ایبیش از۱۲۰۰ نفر باآموزش مهار تی به اشتغال رسیده اند. و مادر این جا مردم را امیدوار نگه می داریم .

وی گفت: جامعه دچار چالش اموزش می باشد و چرا اموزش نتواند به توسعه برسد و اگر می خواهیم آموزش را نجات بدهیم آموزش مهارت بنیانباید فراگیر شود.

مدیر کل فنی حرفه ای گلستان سپس گفت:نسخه آموزشهای مهارتی در جهان نجاتبخش می باشد و هدف از اموزش مهار تی رسیدن کار آموزان به اشتغال می باشد.

وی افزود : آموزش فنی حرفه ای جنس کار ان رایگان می باشد. و ما در یگانهای نظامی و انتظامی برای سربازان وظیفه آموزشهای مهارتی برقرار می باشد

و این تفاهنامه بدستور رهبر انقلاب انقلاب لازم الاجراشده است

حسینی طلب اموزش های سیار در روستاها رانیز با توجهه به نیاز روستاییان انجام میشود ضمن انکه برای زندانیا ن نیز اموزشمها تی خوبی در حال اجرا می باشد و اظهار شده است  که زندانیان که از زندان ترخیص می شوند با توجه به اثر بخشی آن بازگشت به زندان نیز بسیار کم می باشد.

وی افزود:درسطح استان در محیط واقعی ۱۱۳۰ نفر به اشتغال رسیدند ضمن انکه در سکونتگاههای غیر رسمی نیز برای توانمند سازی مربیانی اعزام شده اند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان سپس تصریح کرد برای ۲۱۰۰نفر اززنان سرپرست خانوار  ام زش مهارتی برگزار شده است و طرح ایران مهارت در بین ۸استان پایلوت بوده است  که تغییر نگرش دانش اموزان پایه نهم با همکاری آموزش و پرورش می باشد که تا کنون بیش از ۴۵۰۰ نفر وارد این طرح در استان شده است که هدف گذاری ان برای ۱۲هزار نفر می باشد.

وی افزود:بحث سند توسعه مهارتهای اموزشی می باشد  که برای۵ سال اینده برنامه ریزی شده است  و درسال ۹۶ بیش از ۲۹ هزار نفر وارد چرخه اموزشی شده اند که در سال ۹۵ نزدیک به ۲۳ هزار نفر بوده است و هدفگذار امسال۳۰ هزار نفر پیش بینی آموزش شده است که تااین تاریخ به۱۲هزا نفر رسیده است.

حسینی طلب تعداد آموزشگاههای خصوصی را۳۲۵ اموزشگاه نامبرده که بیش از یک هزار اشتغال ایجاد کرده است .

وی از اعزام ۸نفر به المپیاد  مهارت بین المللی  خبر داده است .

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۵ ق.ظ

دیدگاه