گزارشی از یک برنامه سیمای مرکز گلستان در ماه رمضان (تجلی “ماه مهربانی” بر سفره افطار مردم گلستان)

گزارشی از یک برنامه سیمای مرکز گلستان در ماه رمضان  (تجلی “ماه مهربانی” بر سفره افطار مردم گلستان)

صبح گلستان/به باور کارشناسان رسانه، نظرسنجی از برنامه‌های تلویزیونی، ابزار ارزشمندی برای ارزیابی وضعیت افکارعمومی درباره برنامه‌های تولیدی و پخش‌شده در رسانه ملی است. کارشناسان معمولاً برای آگاهی از افکار و عقاید مردم، اغلب از دو شیوه علمی پرسشنامه، مصاحبه و تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی رادیو و تلویزیون، بهره می‌گیرند. اخیراً مدتی است رسانه ملی برای نقد منصفانه رسانه‌ها در باره قوت و ضعف برنامه‌ها ، نظرسنجی از برنامه‌ها را رایج کرده و نتایج آن را در جامعه رسانه‌ای انتشار می‌دهند.

معمولاً برای دریافت بازخوردهای مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی از شیوه‌های مختلفی چون نظرسنجی حضوری، الکترونیکی، تلفنی(تلفن همراه، تلفن ثابت) و نظرسنجی اینترنتی بهره می‌گیرد. و ما نیز سعی کردیم از طریق رتباط با مخاطبان سیما گلستان و مهمانان جمع بندی در راستا داشته باشیم

برنامه ی ماه مهربانی را می توان مهربانی خداوند به بندگان یاد نمود چرا که خالق همه ی موجودات جهان هستی و نیستی آن خداوند کریم است این برنامه که با یک بینش معنوی که ذات انسان به خالق در همه ی بخش ها اجتماعی اقتصادی دینی و مذهبی پرداخته شده است تهیه کنندگان،برنامه را در جهت ایجاد مشارکت اجتماعی و همراهی و کمک مردم به هم دیگر به تصویر کشانده است به ویژه آیتم های ویژه آن که سراسر از همدلی و کمک و همدردی را نشان میدهد

همچنین با این برنامه آموزش برای خانواده ها در مشارکت اجتماعی و یکرنگی و همدلی که همیشه مردم آن را باید تمرین و به هم دیگر نشان دهند و به تصویر بکشانند تا دوباره تکرارو آیندگان و نسل جدید تجربه و آموزنده باشد.

یزدانی از مهمانان این برنامه گفت: ماه مهربانی برنامه ای بسیار پر محتوا بوده که بنوعی توانسته است در بعضی مواد روی خانواده ها تاثیر مستقیم بگذارد و آنان را در راستا با مقابله با اسیبهای اجتماعی مشاوره مستقیم بدهد.

نژاد حسینی از مخاطبین این برنامه گفت: برنامه ماه مهربانی باعث شده است که خانواده ها زودتر دور هم بنشینند و از نجارب زندگی دیگران در مسائل اجتماعی  و امور خیریه و کارهای انساندوستانه بهره بگیرند.

مصدق در باره این برنامه اظهار کرد: یکی از قسمتهای خوب این برنامه ویژه برنامه عید سعیدفطر بوده است که بخوبی توانسته است شیرینی پایان ماه مبارک را به کام همه مردم استان بنشاند  و حضور هنر مندان مختلف از جمله شعبده بازی جوانترین شعبده باز کشور وبرنامه  طنز و اجرای موسیقی و سخنران ویژه در این برنامه نشاط و شادی را برای خانواده ها به ارمغان آورد

لازم به توضییح می باشد که این برنامه در طول ماه مبارک رمضان در هر شب ساعت ۷:۴۵ به  مدت ۶۰ دقیقه تهیه کنندگی و کارگردانی سید روح ا… بنی عقیل با هدف ایجاد لحظات معنوی و نشاط انگیز برای روزه داران پخش می شد.

ماه مهربانی با آیتم هایی از جمله با عنوان یک لقمه نون حلال گزارش از مشاغلی در جامعه هست، وقایع استرآباد در ماه رمضان، سفره های ساده گزارش از مساجد و … بوده است

مهدی حاجی احمدی به عنوان مجری، دستیار تهیه عباس بهرامی و رحمت ا.. مازندرانی،  تصویر برداران عباس تیموری و مجید ایراندوست، صدا بردار حمید فقفوری،  دستیار صدا و تصویر جاسم تیموری،  تدوین عاطفه دباغ  و کارگردان تلویزیونی ابراهیم امیر خانی از عوامل این برنامه هستند.

همچنین با این برنامه آموزش برای خانواده ها در مشارکت اجتماعی و یکرنگی و همدلی که همیشه مردم آن را باید تمرین و به رهم دیگر نشان دهند به تصویر بکشانند تا دوباره تکرارو آیندگان و نسل جدید تجربه و آموزنده باشد.

الوند خبرنگار و کارشناس ارشد علوم اجتماعی

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۱ ب.ظ

دیدگاه