دکتر نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی خبرداد : ویزیت بیش۲/۸ میلیون نفردر بخش درمان مستقیم در سال۹۶/ کمبود ۲۷۵۰ تخت در حوزه بهداشت ودرمان

دکتر نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی خبرداد : ویزیت بیش۲/۸ میلیون نفردر بخش درمان مستقیم در سال۹۶/ کمبود ۲۷۵۰ تخت در حوزه بهداشت ودرمان

 

دکتر احمد نصرتی:در طول سال گذشته بیش از ۵ برابر جمعیت استان از خدمات درمانی تامین اجتماعی استان استفاده کرده اند.
به گزارش البرز گلستان به نقل ازروابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان ، مدیران دو حوزه بیمه ای ودرمانی به مناسبت هفته تامین اجتماعی در برنامه مردم ومسئولین رادیو گلستان حضور یافته و ضمن تشریح فعالیتها واقدامات سازمان تامین اجتماعی استان ، به سئوالات مخاطبین و بیمه شدگان پاسخ دادند.
دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان در این مصاحبه زنده رادیویی ، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته تامین اجتماعی و تقدیر از رسانه ملی به جهت اهمیت دادن به موضوع تامین اجتماعی ، برای مردم استان بویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی و مولدین جامعه آرزوی سلامتی و بهروزی کرد.
وی همچنین در معرفی بخش درمان تامین اجتماعی گفت : ما بعد از وزارت بهداشت به عنوان اولین خریدار و دومین تولید کننده درمان هستیم و یا به عبارتی ما دو نوع خدمات درمانی داریم که یکی تولید درمان در بخش درمان مستقیم است و دیگری در بخش خرید خدمات درمانی دربخش درمان غیر مستقیم که درسال ٩۶ ما با تعداد ٢ بیمارستان و ۶ مرکز درمان سرپایی در بخش درمان مستقیم حدود ٢,٨ میلیون نفر را ویزیت کردیم ودر بخش درمان غیرمستقیم نیز باتعداد ٢۴ بیمارستان و ١٠٩۶ مرکز کلینیکی وپاراکلینیکی طرف قرارداد تعداد ۶.۴ میلیون نفر مراجعه را پاسخ گفته ایم که سرجمع در دو بخش بیش از ٩.٢ میلیون نفر را پذیرش کرده ایم که با احتساب جمعیت یک میلیون ٨٠٠ هزار نفری استان این جمعیت بیش از ۵ برابر جمعیت استان است.
وی درادامه صحبت به میانگین مراجعه به پزشک عمومی ومتخصص در سطح جهان وکشور اشاره کرد و افزود : با عنایت به اینکه از نظر شاخصهای درمانی دراستان در مقایسه با سایر استانهای کشور در وضعیت خوبی نیستیم این تعداد بیمار در استان وجود دارد و یکی از این شاخصها می تواند تعداد تخت بستری باشد که ما در حوزه بهداشت ودرمان استان تعداد ٢٧۵٠ تخت کم داریم و هر تخت حدود یک تا ١,۵ میلیارد تومان هزینه دارد ، لذا در این شرایط از زحمات وخدمات جامعه پزشکی استان در حوزه های دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی باید تقدیر کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان درپاسخ به سئوال یکی از بیمه شدگان درخصوص کمبود امکانات و پزشک گفت: یکی از دلایلی که سبب این نگرش شده است این است که با توجه به افزایش هزینه های درمانی بیماران در بخش خصوصی همه بیمه شدگان که در سطح استان ٧۵٠ هزار نفر هستند ، علاقمندند از خدمات کاملا رایگان درمان مستقیم استفاده نمایند و این ازدحام وشلوغی را دراین حوزه ایجاد می نماید.
دکتر احمد نصرتی در خصوص نوبت دهی گفت : بر اساس خواست بیمه شدگان ونیز سیاستهای سازمان مبنی بر ارائه خدمات الکترونیک ، ما نوبت دهی الکترونیک را در تمام مراکز راه اندازی کردیم و تلاش کردیم که بیماران به صورت غیر حضوری نوبت اخذ نمایند.
وی دربخش دیگری از این مصاحبه زنده در خصوص بودجه استانی گفت : بودجه جاری ما در استان ۴٩٠ میلیارد تومان است و ٢٧۵ میلیارد تومان هم بودجه های عمرانی داریم که بخشی از بودجه جاری در حوزه خرید خدمات درمانی هزینه می شود و بخشی هم در بخش تولید خدمات درمانی .
دکتر نصرتی براساس شعار سازمان جهانی بهداشت که خدمات باید در دسترس بیمه شدگان باشد گفت : ما با هماهنگی وهمکاری ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی ، موفق شدیم برای تمام شهرستانهای استان مجوز درمانگاه بگیریم که در سطوح مختلف در حال پیگیری و اجرا هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان بزرگترین مشکل درمان تامین اجتماعی استان را کمبود پزشک متخصص مطرح کرد و بزرگترین چالش را عدم اختصاص پزشکان ضریب K دانست وتاکید کرد باعنایت به اینکه ما با تعرفه دولتی درحال ارائه خدمات هستیم چرا نباید از این امکان بهره مند باشیم ؟
وی همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان را خوب ولی ناکافی دانست وبا توجه به تجهیزات و امکانات موجود در حوزه تامین اجتماعی استان ، درخواست همکاری بیشتری کرد و گفت : با توجه به اینکه صدای رسانه صدای رسا وقوی است از شما به عنوان نماینده افکار عمومی می خواهیم که علاوه بر بخش درمان مستقیم به حوزه درمان غیر مستقیم وخدماتی که دانشگاه علوم پزشکی به بیمه شدگان ما ارائه می نماید نیز بپردازید تا دو حوزه درمان مستقیم وغیرمستقیم را پوشش داده باشیم.
وی در پایان مصاحبه تاکید کرد که برای هیچ یک از پزشکان متخصص استان در حوزه درمان غیر مستقیم ، سقف نگذاشته ایم و همه بیماران مراجعه کننده را می توانند پذیرش کنند.
دکتر نصرتی همه جامعه پزشکی را مخاطب آیه ای از قرآن دانست که می فرماید اگر کسی فردی را نجات دهد مانند آن است که همه دنیا را نجات داده است.
نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز در حوزه مدیریت خود توضیحات مفصلی را ارائه نمود که پس از انتشار در سایت اداره کل تامین اجتماعی استان قابل بهره برداری خواهد بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۱ ق.ظ

دیدگاه