هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان از صدور ۷۲۲ رای جایگزین زندان دربهار امسال خبرداد

چرخش محسوس آرای قضات گلستانی به سمت احکام جایگزین زندان // قضات گلستانی بهار امسال بیشتر از بهار پارسال ، مجازات های جایگزین زندان صادر کردند .
آالبرز گلستان رای جایگزین زندان برای افرادی صادر می شود که سابقه ی کیفری ندارند و جرایم غیرعمد و کوچک مرتکب شده اند .
رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت: با صدور آرای جایگزین زندان برای کسانی که جرایم غیرعمد و کوچک مرتکب شده اند از رفتن افراد به زندان و ایجاد سابقه محکومیت جلوگیری می شود و از طرفی تجربه نشان داده است در این گونه آرا، امکان اصلاح فرد و تکرار نشدن جرم بیشتر است .
هادی هاشمیان گفت : همان گونه که بارها تاکید کرده ایم این آرا برای کسانی صادر می شود که سابقه ارتکاب جرم در محاکم ندارند و جرم آنان غیرعمد و سبک است .
وی با بیان این که بهار امسال ۷۲۲ رای جایگزین زندان در استان صادر شد تاکید کرد : پس از صدور آرای جایگزین حبس ، دادگاه نظارت های کافی نیز برای رصد رفتار و عملکرد فرد را انجام می دهد.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه این نشست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی کشور گفت : در همه حوزه های قضایی استان به صورت ویژه باید عملکرد و اقدامات انجام شده به اطلاع مردم رسانده شود .
هادی هاشمیان افزود : بخشی از هجمه ی امروز دشمنان به دستگاه قضایی به این دلیل است که همکاران ما به خاطر مشغله ی کاری ، امکان اطلاع رسانی درباره ی اقدامات و سختی های کار خود را ندارند .
رفتار مناسب با مردم ، تمرکز بر حبس زدایی ، کم کردن مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از مواردی بود که در جلسه شورای معاونین به صورت ویژه به آن پرداخته شد .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان
http://dadgostari-gs.ir

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه