اسعدی رئیس اداره بنادر و دریانوردی گلستان خبرداد: بنادرتفریحی و توریستی گز و ترکمن آماده ارائه خدمات گردشگری به مسافران داخلی و خارجی

البرز گلستان اله یار اسعدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه استان گلستان دارای ۱۳۱ کیلومتر نوار ساحلی است، اظهار کرد: بنادر گز و ترکمن از جمله بنادر تفریحی و توریستی به شمار می روند و به مسافران داخلی و خارجی خدمات گردشگری ارائه می کنند

وی ادامه داد: دو بندر گز و ترکمن با دریای خزر ۱۲ کیلومتر فاصله دارند و این درحالی است که بندر سبز خزری در منطقه گمیشان مستعد ساخت بندری است که مستقیما به دریایی خزر متصل شود.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه بر اساس مکان یابی صورت گرفته در سال ۱۳۹۳ و انجام فاز ۱ مطالعات، امکان برون سپاری ساخت اسکله در بنادر شمالی وجود دارد، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی آماده است تا برون سپاری ساخت اسکله بندر سبز خزری را به منظور گردشگری دریایی در دستور کار قرار دهد.

اسعدی ادامه داد: در شرق دریای خزر با توجه به وجود جزیره آشوراده و میان کاله قابلیت ایجاد پروژه های بسیار مناسب گردشگری دریایی وجود دارد و باید بهره برداری از این مزیت مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت ایجاد بندر خصوصی-تجاری-سوختی خواجه نفس، خاطرنشان کرد: از طریق این بندر کشتی های تجاری و نفتی امکان پهلوگیری دارند. قرار بر این است که این بندر پس از تمدید مجوز کار خود را آغاز کند و درحال حاضر پرونده آن در بخش صدور مجوزهای سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی و پیگیری است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۷ ق.ظ

دیدگاه