مهندس رحمتی مدیرعامل آبفا گلستان از هزینه بیش از ۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی ۹۶ برای طرح های آب و فاضلاب استان خبر داد

مدیرعامل آبفا گلستان:بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای طرح های آب و فاضلاب از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است

البرز گلستان مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گلستان گفت: بیش از ۱۳میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی سال ۹۶ برای طرح های آب و فاضلاب هزینه شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس محمدهادی رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری شرکت افزود: ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای طرح های آبرسانی و ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای طرح های فاضلاب هزینه شده است.
وی گفت: اصلاح و توسعه ۳۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب با هدف تامین آب آشامیدنی برای شهروندان با تخصیص ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ها و منابع داخلی انجام شده است.
مهندس رحمتی احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب را یکی دیگر از طرح های آبرسانی اجرا شده برشمرد و گفت: این طرح با اعتبار ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی اجرایی شده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت تامین آب گفت: حفر ۵ حلقه چاه عمیق و تجهیز ۳ حلقه چاه عمیق با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع عمرانی انجام شده است.
مهندس رحمتی کمبود مخازن ذخیره آب را یکی از مشکلات آبرسانی در برخی از شهرهای استان عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل مخزن ذخیره ۱۲ هزار مترمکعبی در شهر علی آباد و مخازن دخیره آب ۲ هزار مترمکعبی در شهرهای گرگان و مینودشت با اعتبار ۶ میلیارد تومان احداث شده است.
مدیرعامل آبفا گلستان، ارتقای کیفی و تصفیه آب شهر انبارالوم جهت کاهش سرب و نیترات را یکی دیگر از طرح های آبرسانی عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد تومان از محل منابع عمرانی در حال اتمام است.
وی با بیان اینکه ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای توسعه طرح های فاضلاب در سال ۹۶ هزینه شده است، تصریح کرد: اجرای ۵/۵ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب شهر گرگان با قطرهای ۴۰۰ و ۶۰۰ میلی متر و اجرای ۴۷۰ متر خط انتقال جمع آوری فاضلاب آزادشهر شده است
مهندس رحمتی به شبکه فاضلاب در شهر بندرترکمن اشاره کرد و گفت: اجرای ۳۱۵ متر شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب بندرترکمن با قطر ۶۰۰ میلی متر و احداث ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان یکی دیگر از طرح های فاضلاب انجام شده در سال ۹۶ می باشد.
به گفته وی، اجرای ۳۴۵ متر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر گنبد و احداث ایستگاه پمپاژ شماره ۹ با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و تکمیل ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر بندرگز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان از طرح های توسعه فاضلاب استان گلستان می باشد.

 

تهیه خبر از حسین مصدق

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۸ ب.ظ

دیدگاه