مهندس رحمتی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان : به مقوله صرفه جویی درآب باید از زاویه جدید و حساسیت بیشتر نگاه کنیم

به گزارش البرز گلستان نشست خبری مهندس رحمتی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان امروز صبح سه شنبه  به مناسبت هفته صرفه جویی با حضور اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات برگزار گردید.

در این نشست رحمتی اظهار کرد؛باید به مقوله آب از زاویه جدید و حساسیت بیشتر نگاه کنیم.

وی همچنین  از بحث بهینه و بجا مصرف کردن آب را اصل صرفه جویی  نام برد و افزود:ما  جزئ محدود استان های می باشیم که از آب های سطح الارضی بی بهره هستیم.

رحمتی سهم آب شرب در سطح کشور را حدود ۸الی ۱۰ درصد را اعلا م کرد و آنرا سهم کم  اما تاثیر گذار ترین نام برد

مدیر عامل آب شهری استان در ادامه بیان کرد:۵درصد آب از چشمه ها و رودخانه ها استفاده می شود و آبگیر زیارت و رودخانه النگدره  از این نوع می باشد.

وی در بخش فاضلاب تصریح کرد:فاضلاب گرگان در دست اجرا می باشد و بزودی به ۱۰ الی ۱۵ هزار مشترک  جدید خدمات ارائه می شود و بزودی با دریافت وام از بانک توسعه اسلامی به مبلغ ۱۵۰میلیون یورو گرفته می شود و شهرهای دیگر نیز عملیات اجرایی آن بزودی اجرایی می شود.

مهندس رحمتی با بیان این نکته که برداشت مشترک از صنایع و کشاورزی و آب شرب از محل منابع آب زیر زمینی تامین می شود. اظهار کرد:ما باید خود را به استانداردهای جهانی مصرف آب برسانیم که نمر جهانی آن ۱۰۰الی ۱۲۰ لیتر می باشد ولی در گرگان مصرف آب شرب ۲۰۰ الی ۲۲۰لیتر می باشد.

وی همچنین اظهار کرد: ما چیزی بنام تولید آب نداریم ولی تامین آب داریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۵ ق.ظ

دیدگاه