دکترهاشمی استاندارگلستان درمراسم امحاء۲۶ تن مواد مخدر: باایجاد اشتغال ۱۰۰ درصدی می توانیم مدعی حل آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم

استاندار گلستان با اشاره به اینکه  بیش از ۲۶ تن مواد مخدر درگلستان امحاء شد،اظهار کرد: ‌تهدیدهای آسیب‌های اجتماعی بر پیشرفت کشورها سایه انداخته و رفاه را از انسان‌ها گرفته است.

به گزارش البرز گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در دومین همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که ظهر امروز ۲ تیر برگزارشد، تصریح کرد: تولیدات جدید مواد مخدر با مواد شیمیایی آسیب‌های چندبرابری را به جامعه وارد کرده است.
وی افزود: ما مسئول هستیم و باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر احساس وظیفه کنیم و هیچ دستگاهی در این عرصه بدون وظیفه نیست و اقدام مشترک و هماهنگی دستگاه‌ها است که باعث افزایش اعتماد مردم به دولتمردان و مسوولان خواهد شد.
استاندار گلستان ورزش را مسیر مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطر نشان کرد:در ۱۰ سال گذشته ۵۰ پروژه ورزشی انجام شده و امسال نیز ۴۰ پروژه ورزشی را جهت پیشگیری از این آسیب ها به بهره‌برداری می رسد.
دکتر هاشمی با تاکید به لزوم وحدت مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: اگر بخواهیم در موضوع مواد مخدر مدیریت و مبارزه موثر داشته باشیم باید برای جوانان استان شغل ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: ایجاد هزار شغل، مشکل اشتغال استان را حل نمی‌کند و باید سالی ۵۰ درصد حتی ۱۰۰ درصد عملکرد اشتغال را افزایش دهیم تا بتوانیم مدعی حل آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.
دکتر هاشمی افزود: استان گلستان بعد از ۴۰ سال دارای نقشه مصوب مرز شد و متاسفانه در گذشته کمترین امکانات مرزی را داشتیم در حالی که توانمندی و ظرفیت‌های استان گلستان در مرز بسیار بالا است.
استاندار گلستان گفت: باید برای کل استان در تمام زمینه‌ها برنامه داشته باشیم که این برنامه‌ها در حال تدوین است و به ویژه باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه مدون ویژه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد : یک فرد معتاد در اطراف محل زندگی ما نه تنها به خودش بلکه به کل جامعه آسیب می‌زند بنابراین نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۳ ب.ظ

دیدگاه