روحانی فر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:در حال حاضر مواد مخدر و اعتیاد در راس آسیب های اجتماعی کشور و گلستان قرار دارد

البرز گلستان/محمود روحانی فر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان  در دومین همایش صیانت و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر که در محل نمایشگاه های بین المللی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در  حال حاضر مواد مخدر و اعتیاد در راس آسیب های اجتماعی کشور و گلستان قرار دارد که ضرر زیادی به خانواده ها و جوانان زده است.

وی افزود: مواد مخدر در دنیا به عنوان زلزله خاموش و یکی از ابزارهای جنگ نرم شناخته شده است که آهسته آهسته زندگی مردم و جوانان را هدف گرفته به گونه‌ای که امروز ۲۵۵ میلیون نفر در دنیا در دام اعتیاد گرفتار هستند.

روحانی فر ادامه داد: امروز مواد مخدر جزو چهار بحران اصلی و پنج اقتصاد پر سود دنیا است و پس از نفت، دارو، مواد غذایی و اسلحه بالاترین رقم قاچاق و آسیب را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است، گفت: این کشور ۸۵ درصد مواد مخدر دنیا را تولید می کند و ایران یکی از مقصدهای ثابت انتقال این مواد به دیگر کشورها است.

روحانی فر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مواد مخدر در گلستان، اظهار کرد: در حوزه درمان راه اندازی مرکز درمان زیر ۱۷ سال و نخستین مرکز شلتر زنان معتاد از دستاوردهای برنامه های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد است که در کنار این دو مرکز  ظرفیت مرکز ماده۱۶ به۴۱۰ نفر افزایش پیدا کرد که در گذشته ظرفیت این مرکز۱۰۰ نفر بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه کشفیات هم در دو ماهه امسال هشت و نیم تن مواد مخدر کشف شد و سرکرده شبکه های اصلی توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شدند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه