معاون مقابله باعرضه و اموربین‌الملل ستاد مبارزه بامواد مخدرکشور درگلستان از کشف ۱۰درصدی مواد مخدر بوسیله سگهای مواد یاب خبر داد

به گزارش البرز گلستان نشست خبری اسداله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر  کشور و محمود روحانی فر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان  امشب در سالن شهدای مواد مخدر ستاد در استان گلستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

هادی نژاد دراین نشست اظهار کرد:در حوزه بین المللی  عمده ترین عمده ترین کشوری که در چالش هستیم کشور افغانستان می باشد.

وی سپس افزود:۶۰ درصد کشفیات مرفین از مرز شرقی وارد کشور می شود.

هادی نژاد در ادامه گفت:در سال گذشته ۸۱۰ تن از مواد مخدر کشفیات داشته ایم که ۹۰درصد آن توسط نیروی انتظامی  و ۹درصد  توسط وزارت  اطلاعات و ۱درصد آن  توسط مابقی نهادها  کشف شده است. که نسبت به سال گذشته ۱۳درصد افزایش داشته ایم

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر  کشورهمچنین از کشف ۱۰درصد  از مواد مخدر بوسیله سگهای مواد یاب خبر داد.

وی استان گلستان را از مجموع ارزیابی در رده ۱۳ کشوری نام بردو کشفیات ۳ ماه اول را حدود ۸ تن اعلام کرد.

هادی نژاد آخرین آمار معتادین  مصرف کننده کَشور را حدود ۲ملیون و هشتصد هزار نفر نام برد و گلستان رادر شیوع مواد مخدر در رده دوم کشوری اعلام کرد.

وی ضمن اعلام اینکه ستاد حاضر به حمایت از سمن های مرد نهاد در این زمینه می باشد اظهار کرد: ستاد آماده حمایت مالی از پایان نامه های دانشگاهی در راستای مواد مخدر می باشد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر  کشورهمچنین تعداد زندانیان مواد مخدر را ۵۵درصد  اعلام کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر حرفی برای گفتن دارد   ازحضور مستمر ایران در تمامی نشست های بین المللی و کنوانسیونهای بین المللی  خبرداد.

در ابتدای این نشست محمود رضا روحانی فر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گزارشی از روند کار ستاد و موفقیت های بدست آمده مواردی را اعلام کرد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴ ب.ظ

دیدگاه