هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان:از ارتقا جایگاه ابلاغ الکترونیک و ثبت ثنااز ۲۹ درصد در فروردین ۹۶ به۶۹ درصد تا خرداد۹۷ خبر داد.

به گزارش البرز گلستان نشست خبری هاشمیان مدیر کل دادگستری استان و معاونین وی امروز صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات دادگستری با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد.

هاشمیان گفت:ما برای سلامت کار همکا آن بسیار حساس می باشیم و محسوس و نامحسوس توسط مراجع مرکز و مردم و حفاظت و بزرگترین ناظر به همکاران مردم می باشند.

رئیس کل دادگستری استان سپس افزود:در راستای ارزیابی عملکرد حوزه ها و رسیدگی به مشکلات و ضعف ها از ۱۴ حوزه قضایی استان بازدید بعمل آمد

هاشمیان در این نشست با اعلام کاهش ۲هزارو ۸۴۶ فقره از موجودی پرونده ها  از ارتقا جایگاه ابلاغ الکترونیک و ثبت ثنااز ۲۹ درصد در فروردین ۹۶ به ۶۹ درصد در تا خرداد ۹۷ خبر داد.

هاشمیان همچنین از افتتاح راه اندازی تعداد ۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرهای استان و کاهش ۲۴۸ درصدی تعداد مجازاتهای جایگزین حبس در سال ۹۶ به مشابه سال ۹۵ از ۸۵۵ مورد به۲۹۷۸ مورد خبرداده است.

رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت:جهت اثر گذاری تغییر نگرش قضات  نسبت به حبس در روند رسیدگی به نیازها و مشکلات زندانیان و تسهیل  تعداد بازدیدهای قضات از زندانهای استان ۱۸ درصد افزایش داشته و درسال ۹۶ تعداد۱۶۹۶ مورد افزایش داشته است.

وی سپس افزود:در سال ۹۶ جهت حمایت قضایی از سرمایه گذاری تعداد۶۰ پرونده جهت رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران و کارگران تشکیل شده است.

هاشمیان همچنین  ضمن بین ثبت مکانیزه عفو و بخشودگی  به عنوان سومین استان کشور از جهش ۲۷ پله ای دادگستری استان در سرخ تعالی فرهنگی قوه قضاییه از رتبه سی ام  به رتبه سوم کشور در سال ۹۶ خبر داد.

وی گفت :بزرگترین دغدغه ما رسیدگی آسان مردم به قضات می باشد  و نظارت مختلف بر دستگاه قضایی می باشد  و اصحاب رسانه کمک کردند ما در قوه قضاییه ارتقا پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سپس گفت : ما از لحاظ نظارت بر زندان رتبه دوم کشوری هستیم و الان ۴۷۰۰ زندانی در گلستان داریم وما رشد معکوس در آمار زندانها بوجود آوردیم

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۱ ق.ظ

دیدگاه