ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار مقابل مراکش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۹:۳۰ روز جمعه در ورزشگاه کرستوفکسی شهر پترزبورگ روسیه به مصاف مراکش خواهد رفت. ترکیب احتمالی کی‌روش برای این دیدار به شرح زیر است:

درون دروازه تیم ملی شماره یک ایران یعنی علیرضا بیرانوند ایفای نقش خواهد کرد. تردید‌ها و اما و اگرهای زیادی در مورد گلر ایران در جام جهانی در چند وقت اخیر وجود داشت و افت مقطعی بیرانوند فرصت عرض اندام  به سایر نفرات این پست داده شد ولی در نهایت جایگاه اصلی همچنان در اختیار گلر پرسپولیس است.

در مرکز خط دفاعی ایران روزبه چشمی و مرتضی پورعلیگنجی بازی می‌کنند. مدافع ایرانی السد که در سال‌های اخیر جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی داشته است و ستون اصلی خط دفاعی محسوب می‌شود و زوج او هم کسی خواهد بود که در چند وقت اخیر حسابی چشم کی‌روش را گرفته است و تمجید اخیر او از چشمی مبنی بر اینکه وی مدرن‌ترین مدافع فوتبال ایران است نشان از اعتقاد سرمربی تیم ملی به مدافع استقلال دارد.

سمت راست خط دفاع پستی است که احتمالا در دیدارهای مختلف دستخوش تغییر خواهد شد. کی‌روش برای بازی‌هایی که نیاز به دفاع دارد از منتظری استفاده می‌کند ولی در بازی‌های هجومی رامین رضاییان قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب شانس رامین برای بازی با مراکش بیشتر است تا با نفوذهایش فرصت گلزنی برای مهاجمان فراهم کند.

سمت چپ خط دفاع قلمرو بدون رقیب میلاد محمدی است. در این پست سعید آقایی و علی قلیزاده پیش از این به تیم ملی دعوت می‌شدند که هر دو از سفر به روسیه بازماندند تا تنها گزینه تخصصی در اختیار کی‌روش محمدی باشد.

در خط هافبک و در غیاب سعید عزت‌اللهی برخلاف چیزی که انتظار می‌رود، فرصت در اختیار امید ابراهیمی قرار نخواهد گرفت و طبق دیدارهای اخیر کریم انصاری‌فر، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی ایفای نقش خواهند کرد.

سمت راست خط حمله بدون شک در اختیار جهانبخش خواهد بود و نوک حمله ما را هم سردار آزمون پر می‌کند.

ابهام بزرگ ترکیب تیم ملی سمت چپ خط حمله خواهد بود. جایی که مهدی طارمی در آن بازی می‌کرد ولی مصدومیت بدموقع باعث شده کی‌روش به فکر استفاده از سایر نفرات بیافتد. سامان قدوس و وحید امیری گزینه به میدان رفتن در این پست هستند و شانس وینگر پرسپولیس بیشتر است.

 

ترکیب احتمالی ایران برابر مراکش به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، روزبه چشمی، مرتضی پورعلیگنجی، کریم انصاری‌فر، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و سردار آزمون

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۲ ب.ظ

دیدگاه